Od początku lipca motorniczowie i kontrolerzy ruchu Tramwajów Śląskich pracują w nowych mundurach - podała w środę, 14 lipca, spółka. Dotychczasowe kolory brązowy i piaskowy zastąpiły granat i niebieski, na wzór kolorystyki historycznej.
Jak zaznaczył w środowej informacji rzecznik Tramwajów Śląskich Andrzej Zowada, praktycznie od początku funkcjonowania komunikacji tramwajowej na terenie dzisiejszej Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii motorniczowie, konduktorzy, regulatorzy i kontrolerzy ruchu tramwajowego nosili mundury w barwach granatowo-niebieskich.
Tak było przed drugą wojną światową, tak było w czasach Wojewódzkiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego i później, w Przedsiębiorstwie Komunikacji Tramwajowej. Dopiero pod koniec lat 90. ub. wieku firma przestała zapewniać stroje służbowe dla pracowników służby ruchu - wskazał Zowada.
Przypomniał że w 2010 r. spółka wróciła do zapewniania mundurów dla pracowników służby ruchu, jednak przyjęto wówczas kolorystykę brązowo-piaskową, nawiązującą do firmowego logotypu.
Od 1 lipca br. w tym zakresie wróciliśmy do tradycyjnej kolorystyki - spodnie i spódnice oraz swetry są granatowe, a koszule niebieskie - uściślił rzecznik dodając, że strój kontrolerów ruchu uzupełniają jeszcze czapki typu garnizonowego.
Całość przyjętej kolorystyki ma wpisywać się w ogólnopolski trend kolorystyczny w branży. W większości przedsiębiorstw tramwajowych w kraju motorniczowie noszą ubrania służbowe w granatowo-niebieskich barwach, choć - w przeciwieństwie do okresu od lat 50. do 70. ub. wieku - nie jest to odgórnie ujednolicone.
W skład nowych zestawów ubrań służbowych dla motorniczych spółki Tramwaje Śląskie weszły: spódnice i spodnie, koszulki polo, koszule z krótkim i długim rękawem oraz swetry. Odzież wyprodukowało Towarzystwo Akcyjne Telimena z Łodzi.
Ogółem, według przekazanej informacji Zowady - nowe umundurowanie trafiło do jedenaściorga pracujących w TŚ kontrolerów ruchu (1 kobieta i 10 mężczyzn), a także do 620 motorniczych (216 kobiet i 404 mężczyzn).
Tramwaje Śląskie są jednym z największych operatorów sieci tramwajowych w Polsce. Spółka obsługuje 28 linii w 12 miastach. Łączna długość torowisk ciągnących się od Zabrza na Górnym Śląsku po Dąbrowę Górniczą w Zagłębiu Dąbrowskim to ponad 340 km toru pojedynczego (w tym niespełna 30 km w zajezdniach).
Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.