REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTAC./NIEROTAC. STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA370x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - TOP]
8 czerwca 2021 13:45 Portal gospodarka i ludzie autor: AMC

Gospodarka: Pandemia wymusiła przyspieszenie transformacji cyfrowej

Obawa przed kosztami zmian częściowo wyjaśnia, dlaczego aż 97 proc. polskich przedsiębiorstw nie zakończyło transformacji cyfrowej
fot: ARC/CStore

Niemal 65 proc. polskich przedsiębiorców ma obawy związane z transformacją cyfrową - pokazują wyniki badania przeprowadzonego przez Kantar na zlecenie Future.Company. Aż 40 procent ankietowanych obawia się kosztów zmian.

W kontekście pandemii często podnoszono argument, że wymusiła ona przyspieszenie transformacji cyfrowej. Zebrane podczas badania dane pokazują, że większość przedsiębiorców ma obawy związane z tym procesem. 

- Osoby na najwyższych szczeblach decyzyjnych spytano o obawy związane z przeprowadzeniem transformacji cyfrowej, mieli oni więcej niż jedną odpowiedź do wyboru. W sumie aż 65 proc. respondentów przyznało, że je ma - czytamy w raporcie z badań.

Najwięcej, bo aż 43 proc. ankietowanych oświadczyło, że ich strach budzą koszty związane ze zmianami. 10 proc. ma wątpliwości co do swojej wiedzy w tym zakresie, a 8 proc. obawia się, że może ona nie mieć sensu w ich branży.

Obawa przed kosztami zmian może częściowo wyjaśniać, dlaczego aż 97 proc. polskich przedsiębiorstw nie zakończyło transformacji cyfrowej, a w niemal trzech czwartych przypadków nie jest ona nawet w stadium zaawansowanym – i to pomimo pandemii. Bojąc się wydatków, firmy zwlekały z podjęciem działań, licząc, że uda się przeczekać najgorsze, a powrót do normalności będzie powrotem do starego sposobu prowadzenia interesów.

- Obawy przed kosztami transformacji cyfrowej mogą powodować, że przedsiębiorcy będą decydować się na półśrodki tam, gdzie nie warto oszczędzać. To z kolei może się przełożyć na jakość transformacji. Mówiąc wprost: z powodu obaw przed kosztami, transformacja może nie przynieść oczekiwanych efektów - mówi Andy Woynarowski, współzałożyciel i partner w Future.Company.

W badaniu zapytano respondentów również o korzyści płynące z transformacji, umożliwiając wybór więcej niż jednej odpowiedzi. 71 proc. uznało, że transformacja cyfrowa przełoży się na zwiększenie efektywności działania całej organizacji.

Dla 30 proc. ankietowanych, spodziewana korzyść to zwiększenie przewagi konkurencyjnej. Jedna piąta antycypuje łatwiejsze zwiększenie skali operacji a 19 proc. spodziewa się zmiany kultury organizacji na bardziej nowoczesną. Jedynie 16 proc. respondentów ma nadzieję na zwiększenie sprzedaży. Tylko co dziesiąty widzi w transformacji cyfrowej szansę na podniesienie kompetencji swoich pracowników.

Transformacja cyfrowa jest koniecznym krokiem w rozwoju firm, ponieważ wymaga jej zmieniająca się rzeczywistość. Mimo to, należy ją traktować jako inwestycję, która się zwróci, a nie obowiązkowe obciążenie budżetu organizacji.

Badanie Stan transformacji cyfrowej w Polsce zostało przeprowadzone metodą CATI na próbie 100 osób z najwyższych szczebli menedżerskich średnich przedsiębiorstw. Z badania wykluczono m.in. administrację publiczną, szkolnictwo oraz przemysł wydobywczy.
 

Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.

REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM]
Więcej z kategorii
REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
REKLAMA 900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
Komentarze (0) pokaż wszystkie
  • OFPVC
    user

REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
CZĘSTO CZYTANE
Nowy dyrektor w kopalni
25 listopada 2024
31.1 tys. odsłon
NAJPOPULARNIEJSZE - POKAŻ
NAJPOPULARNIEJSZE - POKAŻ
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - UNDER]