Trwa kampania z udziałem autorów pięciu blogów o tematyce podróżniczej, koncentrujących się na wycieczkach po zielonych i poprzemysłowych zakątkach województwa śląskiego, oraz osobistości ze świata sportu, muzyki, kultury i nauki. W ten sposób Śląska Organizacja Turystyczna promuje region.
ŚOT zauważył, że stan przymusowej izolacji wywołanej przez pandemię wymusił zmianę zachowań i przyzwyczajeń osób korzystających z wycieczek krajoznawczych. Turyści spragnieni są dziś kontaktu z naturą, rowerowych wypraw albo po prostu spacerów w poszukiwaniu pięknych widoków. Jak wskazują statystyki odwiedzin na oficjalnym portalu turystycznym regionu slaskie.travel, w maju, gdy zaczęto mówić o realnym odmrożeniu branży turystycznej, został pobity rekord popularności witryny. Zanotowano 145 tys. użytkowników, o 43 tys. więcej niż przed rokiem.
Agnieszka Sikorska, dyrektor biura ŚOT podkreśla, że organizacja wpisuje się w aktualne trendy.
– Przez epidemię zmienił się rodzaj najczęściej wyszukiwanych pozycji turystycznych online. Internauci koncentrowali się na atrakcjach na łonie natury, położonych raczej blisko miejsca zamieszkania, wycieczkach plenerowych ze sportowym akcentem – mówi.
Informuje, że z tego powodu ŚOT podjął współpracę z blogerami, którzy stali się ambasadorami unikalnych śląskich atrakcji turystycznych. Do przyjazdu do regionu zachęcają autorzy blogów: Gdzie wyjechać, Powroty do, Paragon z podróży, Znaj kraj i Rowerem po Śląsku.
Poczynania podróżników można śledzić do końca sierpnia na ich blogach i portalach społecznościowych. Właśnie w sezonie wakacyjnym odbędzie się cała kampania, dzięki której można zaplanować letnie wyjazdy. Zwiedzanie z blogerami, którzy dzielą się swoimi relacjami, okraszonymi licznymi zdjęciami, pozwala na pokazanie odczarowanego województwa śląskiego, które wielu nadal kojarzy się z górnictwem i kopalnianymi szybami. Tymczasem wbrew stereotypom większość obszaru województwa śląskiego to tereny zielone. Zajmują one prawie 70 proc. powierzchni regionu.
Do kampanii promocyjnej zostały zaproszone także znane powszechnie osoby z województwa śląskiego, stając się niejako ambasadorami marki Śląskie. Zostali poproszeni o pokazanie swoich ulubionych miejsc w regionie i zachęcenie turystów do odwiedzenia Beskidów, Śląska Cieszyńskiego, Krainy Górnej Odry, Szlaku Zabytków Techniki, Jasnej Góry, Jury Krakowsko-Częstochowskiej i innych wyjątkowych miejsc w regionie.
W pierwszej odsłonie kampanii znaleźli się: Bracia Golec, prezydent Światowej Organizacji Antydopingowej WADA Witold Bańka, popularyzator nauki Tomasz Rożek, śląski kuchmistrz Remigiusz Rączka oraz Ojcowie Paulini z Jasnej Góry.
Jeśli chcesz mieć dostęp do artykułów z Trybuny Górniczej, w dniu ukazania się tygodnika, zamów elektroniczną prenumeratę PREMIUM. Szczegóły: nettg.pl/premium. Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.