O wsparcie budowy 2,5-kilometrowego łącznika między terminalem logistycznym w Sławkowie, a drogą krajową nr 94 wystąpili do rządu i władz regionu w podpisanym w czwartek, 2 lipca, apelu prezydent Dąbrowy Górniczej, starosta będziński i burmistrz Sławkowa.
Jak mówili podczas czwartkowej konferencji prasowej w Dąbrowie Górniczej samorządowcy, wobec niedokończenia strategicznej dla kraju inwestycji - Euroterminalu w Sławkowie, gdzie kończy się LHS, czyli najdłuższa linia szerokotorowa w Polsce przeznaczona do transportu towarowego - lokalnymi ulicami w obu tych miastach codziennie przejeżdża ponad 1 tys. ciężkich pojazdów ciężarowych.
- Nowy Jedwabny Szlak, który wiedzie z Chin do Europy, kończy się szerokim torem w Sławkowie - mówił prezydent Dąbrowy Górniczej Marcin Bazylak.
- Natomiast w naszej ocenie to niedokończona inwestycja, dlatego że całe ładunki, które przyjeżdżają - w tym roku to są już dwa pociągi, które trafiły do Sławkowa - kończą swój bieg między domami jednorodzinnymi - dodał.
Sprawa wiąże się z postulowaną od lat przez miasta Zagłębia Dąbrowskiego budową nowych dróg do terminali logistycznych w Sławkowie, gdzie kończy się LHS. Samorządowcy od lat akcentują, że aby należycie wykorzystać okoliczne terminale przeładunkowe, w tym największy tamtejszy Euroterminal, potrzebna jest budowa dróg łączących go z trasami S1 oraz DK94.
Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.