W dobie koronawirusa informatycy Polskiej Grupy Górniczej stanęli na wysokości zadania, przygotowując odpowiednie narzędzia do pracy zdalnej. Zdał również egzamin wewnętrzny system wideokonferencji, który funkcjonuje w każdym zakładzie spółki.
Zakład Informatyki i Telekomunikacji udostępnił użytkownikom Polskiej Grupy Górniczej narzędzia, które zachowując wszystkie restrykcje zapewniają bezpieczną dla spółki pracę zdalną.
– Zastosowaliśmy różne modele dostępu do naszej infrastruktury, poprzez wykorzystanie bezpiecznego kanału dostępu VPN (virtual private network) dla użytkowników korzystających z zaawansowanego dostępu do środowiska PGG. Dla użytkowników standardowych udostępniona została Platforma Pracy Zdalnej poprzez Portal Pracowników z dostępem do standardowych zasobów PGG typu: poczta elektroniczna, moduły systemu ERP czy obieg dokumentów. Ponadto przygotowane zostały także dla użytkowników serwisy umożliwiające zdalną rejestrację obecności pracownika na Pracy Zdalnej (rozpoczęcie pracy zdalnej i zakończenie pracy zdalnej) oraz możliwość zdalnego wnioskowania o absencję – zwraca uwagę Marcin Spisak, dyrektor Zakładu Informatyki i Telekomunikacji PGG.
Do komunikacji pracowników wykorzystywany jest głównie Portal Pracownika, na którym pracownik ma dostęp do wszystkich swoich danych, wzorów dokumentów oraz komunikatów i ogłoszeń, które Polska Grupa Górnicza ma do przekazania indywidualnie lub dla całej spółki czy konkretnej firmy. Dzięki posiadanej przez PGG zaawansowanej technologii telekomunikacyjnej istnieje bezpośredni kontakt z pracownikami realizującymi pracę zdalną, wykorzystując tradycyjne połączenia lub technologię VOIP, z której użytkownik ma możliwość korzystania w domu poprzez komunikator na sprzęcie komputerowym lub na swoim telefonie.
Pracownicy wykorzystują też wewnętrzny system wideokonferencji funkcjonujący w każdej kopalni i zakładzie, dzięki któremu możliwe jest organizowanie spotkań pomiędzy dyrekcjami, zarządem, czy danymi biurami branżowymi, bez konieczności przemieszczania się i bezpośredniego kontaktu. Kadra zarządcza wykorzystuje dodatkowo jeszcze narzędzia do pracy grupowej, dzięki którym prowadzone są projekty, wideospotkania, telekonferencje, czy udostępniane dokumenty.
Polska Grupa Górnicza do przesyłania pilnych informacji wykorzystuje System Niezwłocznego Powiadamiania, udostępniony przez Zakład Informatyki i Telekomunikacji. System ten służy do masowego, ale ukierunkowanego rozsyłania SMS-ów do wszystkich pracowników lub wybranych grup pracowników (np. pracownicy kopalni lub ruchu kopalni).
W Polskiej Grupie Górniczej każdego dnia zdalnie pracuje średnio ok. 900 osób. Podejmowane są dalsze działania mające na celu rozszerzenie funkcjonalności narzędzi do sprawnej pracy zdalnej przy zachowaniu wszelkich restrykcji bezpieczeństwa teleinformatycznego i ochrony danych osobowych. Należy dodać, że wszystkie wymogi bezpieczeństwa zostały zrealizowane z zachowaniem niezbędnych wymagań stawianych operatorom usługi kluczowej, określonych w Ustawie o krajowym systemie cyberbezpieczeństwa.
Jeśli chcesz mieć dostęp do artykułów z Trybuny Górniczej, w dniu ukazania się tygodnika, zamów elektroniczną prenumeratę PREMIUM. Szczegóły: nettg.pl/premium. Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.
Podobno szkolenia okresowe z BHP maja byc zdalnie prowadzone dla pracownikow PGG
Najbardziej zdalne są sekretarki w Związkach na Ziemowicie wszędzie można je spotkać wszędzie, ale gdzieś ten czas pracy trzeba spędzać , nie umią żadenego systemu obsługiwać, kto na to pozwala