Logowanie do konta użytkownika
Konto użytkownika
Imię i nazwisko/nick
E-mail
Hasło
Powtórz hasło
Newsletter
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTAC./NIEROTAC. STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
NAJNOWSZE GALERIE
Górnicy ścigali się na biegówkach
1 marca 2021
Dostawy nawet na koniec świata
22 lutego 2021
Nowa instalacja w ruchu Chwałowice
16 lutego 2021
Ci górnicy szczepienie na COVID-19 mają już za sobą
3 lutego 2021
Strategiczna inwestycja dla JSW i jej kopalń
28 stycznia 2021
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA370x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - TOP]
19 maja 2020 Portal gospodarka i ludzie : : autor: MD

Branża targowo-wystawiennicza mocno odczuła epidemię

- Targi on-line nie będą stanowiły konkurencji dla targów w realu. Mogą stanowić uzupełnienie, ale nie alternatywę, dla odbywających się imprez - uważa Iwona Gramatyka, prezes Polskiej Techniki Górniczej
fot: Maciej Dorosiński

Rozmowa z IWONĄ GRAMATYKĄ, prezes Polskiej Techniki Górniczej SA, organizatorem Międzynarodowych Targów KATOWICE

Epidemia koronawirusa przełożyła się na kryzys gospodarczy. Jak zatem wpłynęła na branżę targowo-wystawienniczą?
Pierwszy kwartał każdego roku odgrywa kluczową rolę dla firm i gospodarki. Efekty trzech pierwszych miesięcy pełnią funkcję prognostyczną i dają możliwość przedsiębiorcom budowania scenariuszy i oczekiwań względem kolejnych kwartałów. Pozwalają one również zaplanować działania i rozpocząć realizację planu nastawionego na zysk i rozwój firm. Rok 2020 jest inny. Wirus SARS-CoV-2 zmienił nie tylko życie gospodarcze, ale także model funkcjonowania przedsiębiorstw, które musiały zrewidować swoje plany, a nierzadko zmusił  je do walki o przetrwanie. Tak jest też z branżą przemysłu targowego.

Wystawy targowe zaplanowane na pierwszą połowę 2020 r. zostały odwołane lub przełożone na drugą połowę br., a niektóre z nich nawet na 2021 r. Pod znakiem zapytania są najbliższe imprezy wystawiennicze. Ta branża nie została jeszcze przez rząd odmrożona. Nie mamy nawet informacji, kiedy to może nastąpić. Liczymy jednak, że stanie się to już w najbliższym czasie. Tak dzieje się nie tylko w Polsce, ale na całym świecie. Przemysł targowy ucierpiał ogromnie. Podkreślę, że do branży targowej należą nie tylko organizatorzy targów, ale również operatorzy obiektów, firmy zabudowujące stoiska, firmy eventowe, cateringowe, reklamowe, firmy obsługujące wydarzenia w zakresie ochrony, ubezpieczenia, sprzątania, podłączeń mediów, obsługi prasowo-medialnej, spedycji i innych branż.

Ekonomista Jim Paulsen z Leuthold Group w jednym ze swoich wywiadów podkreślił fakt, iż zastosowane ograniczenia wprowadzą gospodarkę w głęboki kryzys, ale nie na taką skalę, jaką miało to miejsce podczas Wielkiego Kryzysu lat 1929-1933 i załamania giełdy papierów wartościowych. Podkreśla także, że każdy kryzys niesie ze sobą możliwość rozwoju, zmian ustrojowych i społecznych. Każda gospodarka jest na innym etapie cyklu koniunkturalnego, daje to możliwość opracowania nowej strategii gospodarczej i nowych celów. Czas ten może być okresem metamorfozy, nowych rozwiązań i poszukiwania odpowiedzi na zadane pytania. Również branża targowa szuka odpowiedzi na stawiane sobie pytania: „Które z dotychczasowych działań w bieżącej sytuacji okażą się skuteczne?”, „Czy w obecnych realiach istnieje możliwość dla rozwoju targów?”, „Gdzie szukać nowych klientów i w jaki sposób dbać o dotychczasowych?”. Odpowiedzi na te pytania i odnalezienie szans rozwoju w dobie kryzysu wymaga elastyczności myślenia i zachowania odwagi w podejmowaniu nieszablonowych decyzji. Organizatorzy targów, którym w krótkim czasie uda się przystosować do nowej sytuacji, mają większą szansę na powrót na ścieżkę rozwoju.

Jak wygląda zatem sytuacja na świecie i w Europie, jeśli chodzi o targi. Czy te odwołane wydarzenia będą ponownie organizowane, czy może już zostały spisane na straty?
Organizator Targów KATOWICE zrzeszony jest w Polskiej Izbie Przemysłu Targowego od lat, a od tego roku również w reaktywowanej Sekcji „Organizatorów wystąpień za granicą i dostawców usług dla przedsiębiorstw biorących udział w targach za granicą”. Stąd informacje, którymi mogę się podzielić, pochodzą bezpośrednio z najważniejszej polskiej instytucji związanej z branżą targową. W celu pomocy branżom targowym z poszczególnych krajów, światowe stowarzyszenie UFI opracowuje ramowy przekaz, mówiący o potrzebie i sposobach wychodzenia przez przemysł targowy z obecnego kryzysu. Dotyczyć będzie on narracji dla celów intensywnego lobbingu na rzecz powtórnego uruchomienia targów.

Strona 1 z 2
1
2

Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.

Google-ad id 12
REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM]
Aktualności powiązane
REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
REKLAMA 900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
Komentarze (0) pokaż wszystkie
  • QOVXJ
    user

REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
CZĘSTO CZYTANE
Akcja ratownicza w kopalni Mysłowice-Wesoła
4 marca 2021
15059
Ustawowe gwarancje zatrudnienia dla górników są nie do zrealizowania
5 marca 2021
14827
Rząd chce mieć możliwość wcześniejszego zamykania kopalń
5 marca 2021
5574
W KWK Mysłowice-Wesoła ratownicy nadal poszukują dwóch górników
4 marca 2021
5070
665 metrów pod ziemią zginęło dwóch górników
4 marca 2021
4992
Wycofano górników z dołu z powodu stężenia gazów
3 marca 2021
4537
Spada zapotrzebowanie na wiodące w ofercie Rafako kotły węglowe
2 marca 2021
4107
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - UNDER]
Twoje urządzenie:
Partnerzy portalu