REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTAC./NIEROTAC. STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA370x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - TOP]
5 maja 2020 11:20 Portal gospodarka i ludzie : : autor: TRz 2.4 tys. odsłon

Bez postojów na przystanku Brzeszcze Kopalnia

Samorządowcy z Gorzowa liczą, że doczekają się usunięcia drugiego członu z nazwy ich przystanku kolejowego
fot: Tomasz Rzeczycki

PKP PLK remontuje trasę kolejową łączącą Czechowice-Dziedzice z Trzebinią. Obecnie pociągi jadą tamtędy zbyt wolno. Dzieje się tak na skutek zużycia torów, a także w okolicy Zakładu Górniczego Brzeszcze, ze względu na szkody górnicze. Kolej nie planuje jednak zmiany nazw niektórych przystanków, chociaż domagają się tego samorządowcy.

Obecnie przejazd z Czechowic-Dziedzic do Trzebini trwa około dwóch godzin. W wyniku modernizacji prędkość ma zostać podniesiona dla pociągów pasażerskich do 120 km/godz., a dla towarowych – 80 km/godz. PKP PLK szacuje, że czas przejazdu dla pociągów osobowych skróci się do około 41 minut. Eksperci spoza spółki są bardziej ostrożni, uważając, że do osiągnięcia będzie czas przejazdu w granicach 46 min, co oznacza szybkość handlową rzędu 61-63 km/godz.,

- Na odcinku Brzeszcze Kopalnia – Brzeszcze Jawiszowice, w km 32,200-35,000 ze względu  na czynne szkody górnicze, po realizacji projektu mogą zostać wprowadzone ograniczenia prędkości. Według prognoz, projektowana eksploatacja górnicza w okesie X 2019 r. – IX 2040 r. obejmuje swoim zasięgiem fragment szlaku kolejowego nr 93 w rejonie stacji Brzeszcze Kopalnia.  Prognozowany zasięg wpływów górniczych może się zmienić - informuje Dorota Szalacha z zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe SA.

Nie zmieni się za to los stacji Brzeszcze Kopalnia. W przeszłości funkcjonował w jej ramach przystanek pasażerski z peronami i wiatami dla podróżnych. Pociągi przestały się tam w przeszłości zatrzymywać i tak już pozostanie.

- Stacja Brzeszcze Kopalnia jest stacją towarową. Bezpośrednio przed stacją Brzeszcze Kopalnia jest usytuowany przystanek osobowy Brzeszcze. Na przystanku tym planowana jest przebudowa peronów nr 1 i nr 2 wraz z elementami małej architektury. Przewiduje się również rozbudowę i dostosowanie dojść w nawiązaniu do istniejących ciągów pieszych na terenie przyległym. Na zmodernizowanych peronach będą nowe wiaty, ławki, tablice informacyjne. Perony będą przystosowane do obsługi osób o ograniczonej możliwości poruszania się. Dla osób niedowidzących przewidziano system tzw. ścieżek dotykowych - dodaje Dorota Szalacha.

PKP Polskie linie Kolejowe nie planują likwidacji zabudowań na stacji Chełmek, gdzie pociągi też się nie zatrzymują.

Przy okazji modernizacji linii kolejowych PKP PLK nie pomyślała o zmianie nazw niektórych przystanków, aby odpowiadały nazwom geograficznym miejscowości. Takie działania podejmowano na innych liniach. W 1966 r. przystanek Grodków Siewierski przemianowano na Psary Grodków, gdyż nie miał on pod względem administracyjnym nic wspólnego z Siewierzem. W 1978 r. stacja Ząbkowice Będzińskie, położona w granicach Dąbrowy Górniczej, otrzymała nazwę Dąbrowa Górnicza Ząbkowice. W czerwcu 2016 r. leżącą w Stargardzie stację Stargard Szczeciński zmieniono na Stargard.

Przy linii Trzebinia - Czechowice-Dziedzice we wsi Gorzów znajduje się przystanek Gorzów Chrzanowski. Wieś ta leży w gminie Chełmek w powiecie oświęcimskim i nie ma żadnych związków z Chrzanowem. Mimo tego PKP PLK nie wykazuje inicjatywy zmiany mylącej nazwy przystanku Gorzów Chrzanowski na Gorzów.

- Faktycznie sensowne by było zmienić na Gorzów. Jestem po konsultacjach, będę składać interpelację do gminy, żeby ta złożyła wniosek o usunięcie członu "Chrzanowski" z nazwy przystanku kolejowego - mówi Marek Palka, sołtys z Gorzowa. I dodaje, że nie będzie możliwości pomyłki, bo Gorzów jest jedyną miejscowością o takiej nazwie w Polsce.

Zbudowana w latach 1855-1856 linia kolejowa nr 93 z Trzebini przez Czechowice-Dziedzice do granicy czeskiej wykorzystywana jest do przewozu węgla i innych towarów. W ruchu pasażerskim korzystają z niej Przewozy Regionalne, Koleje Śląskie i PKP Intercity.

 

Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.

REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM]
Więcej z kategorii
Aktualności powiązane
REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
REKLAMA 900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
Komentarze (0) pokaż wszystkie
  • OWTZO
    user

REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
CZĘSTO CZYTANE
Ruszyły poważne zmiany kadrowe w oddziałach PGG
31 grudnia 2024
26.2 tys. odsłon
NAJPOPULARNIEJSZE - POKAŻ
NAJPOPULARNIEJSZE - POKAŻ
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - UNDER]