- Ponad 40 mln zł tzw. postojowego przelał już na konta przedsiębiorców z terenu woj. śląskiego Zakład Ubezpieczeń Społecznych. Wsparcie trafiło do ponad 20 tys. osób - wynika z danych zakładu.
W skali całego kraju do końca ub. tygodnia ZUS wypłacił blisko 340 mln zł; wsparcie trafiło do niespełna 170 tys. osób.
Jak poinformowała PAP w poniedziałek regionalna rzeczniczka ZUS dla woj. śląskiego Beata Kopczyńska, w tym regionie do 24 kwietnia br. wsparcie w postaci świadczenia postojowego otrzymało ponad 20 tys. osób. Kwota tych wypłat to 40,5 mln zł.
Według danych rozesłanych w poniedziałek przez Kopczyńską najwięcej świadczeń trafiło do klientów sosnowieckiego oddziału ZUS, który obejmuje też m.in. Zawiercie, Jaworzno, Dąbrowa Górnicza, Będzin oraz Czeladź. Postojowe otrzymało tam 4191 osób (przedsiębiorców i samozatrudnionych) - łącznie 8,35 mln zł.
W oddziale ZUS w Rybniku (także m.in. Mysłowice, Tychy, Pszczyna, Jastrzębie Zdrój, Wodzisław Śląski, Racibórz) postojowe, łącznie 7,62 mln zł, trafiło do 3765 osób. Na terenie oddziału w Chorzowie (miasta Katowice, Ruda Śląska, Mysłowice, Siemianowice Śląskie, Chorzów) liczba wspartych przedsiębiorców to 3118 osób, a suma przelewów wyniosła ok. 6,21 mln zł.
Na terenie oddziału ZUS w Zabrzu, obejmującego też m.in. Gliwice, Knurów, Tarnowskie Góry, Pyskowice, Bytom, Piekary Śląskie czy Pilchowice, wsparcie łączną kwotą 5,85 mln zł otrzymało 2917 samozatrudnionych.
W oddziale w Bielsku-Białej (w tym m.in. Cieszyn, Skoczów, Wisła, Szczyrk, Żywiec) łączna kwota 7,1 mln zł trafiła do 2630 przedsiębiorców. Z danych Kopczyńskiej wynika, że taka sama liczba odbiorców otrzymała postojowe w oddziale w Częstochowie (m.in. Kłobuck, Lubliniec, Myszków, Koniecpol) - na łączną kwotę 5,31 mln zł.
Kopczyńska zapewniła, że wypłaty postojowego są realizowane na bieżąco: środki z ZUS będą codziennie otrzymywali kolejni przedsiębiorcy i zleceniobiorcy. - Zdajemy sobie sprawę, że wielu przedsiębiorców czeka na taką pomoc, dlatego dokładamy wszelkich starań, aby wnioski o tarczę antykryzysową były realizowane jak najszybciej - zadeklarowała rzeczniczka.
Przypomniała, że szybkiej wypłacie środków sprzyja składanie wniosków za pośrednictwem Platformy Usług Elektronicznych ZUS. - To zmniejsza ryzyko popełnienia błędów i tym samym przyspiesza ich załatwianie - podkreśliła.
Zaznaczyła, że ZUS, aby pomóc w uniknięciu takich błędów, jak brak numeru rachunku bankowego - uruchomił system, który pomaga przy wypełnianiu wniosków papierowych. Błędnie wypełnionego dokumentu, np. z brakującym numerem rachunku bankowego, nie można wydrukować, a tym samym następnie przesłać do ZUS.
Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.