PARTNERZY:
PATRONATY:

REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTAC./NIEROTAC. STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA370x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - TOP]
21 kwietnia 2020 17:41 Polska Agencja Prasowa

Na ile epidemia koronawirusa wpłynie na wakacyjne plany Polaków?

Prawie 70 proc. ankietowanych zadeklarowało chęć wyjazdu na wakacje w lipcu lub sierpniu
fot: Krystian Krawczyk

Prawie 80 proc. Polaków planuje w tym roku wyjazd wakacyjny, z czego 93 proc. urlop chce spędzić w kraju - wynika z badania przeprowadzonego przez firmę Profitroom obsługującą systemy rezerwacji hoteli.

Założyciel Profitroom Marcin Dragan podkreślił, że autorzy badania chcieli sprawdzić, na ile epidemia koronawirusa wpłynie na wakacyjne plany Polaków. - Chcieliśmy uzyskać możliwie najbardziej wiarygodny przegląd sytuacji związanej z popytem na wyjazdy i wymagania gości hotelowych - zaznaczył. Firma przeprowadziła sondaż wśród ponad 10 tys. Polaków.

- Aż 80 proc. wszystkich respondentów planuje w tym roku wyjazd wakacyjny, ale ponad 90 proc. z nich zamierza wypocząć w kraju. Zdecydowana większość Polaków wciąż czeka na rozwój sytuacji i jeszcze nie dokonała rezerwacji pobytów - podali autorzy badania.

Prawie 70 proc. ankietowanych zadeklarowało chęć wyjazdu na wakacje w lipcu lub sierpniu, a ponad jedna trzecia zakłada możliwość wyjazdu wczesną jesienią we wrześniu lub październiku. Według badania większość ankietowanych będzie wypoczywać przez tydzień, a na dwutygodniowy urlop zdecyduje się co trzeci ankietowany. - Jeśli deklaracje respondentów okażą się prawdziwe, nie dla wszystkich chętnych może wystarczyć miejsc. Tym bardziej, że otwarcie hoteli planowane jest dopiero w drugim etapie "odmrażania gospodarki - ocenił Dragan.

- Wpływ epidemii widać w odpowiedziach na pytania związane z zabezpieczaniem obiektów. W tym roku bardziej niż zwykle zachowanie wzmożonej higieny i procedur bezpieczeństwa będzie decydowało o wyborze miejsca spędzenia urlopu - ocenił Dragan

Wyniki badania wskazują, że niemal 90 proc. ankietowanych uważa przygotowanie hoteli pod kątem bezpieczeństwa epidemicznego za istotne. - Najczęściej wymieniane przez respondentów działania to częsta dezynfekcja powierzchni wspólnych, punkty do dezynfekcji rąk, zmiany w funkcjonowaniu restauracji czy ograniczenie liczby przebywających w miejscach wspólnych - podali autorzy.

Ponad 61 proc. badanych zadeklarowało, że na tegoroczne wakacje przeznaczy podobną kwotę, jak w ub. roku. - Co czwarta rodzina będzie zmuszona wydać mniej. Ale aż 10 proc. badanych gotowa jest wydać na tegoroczne wakacje więcej - wynika z sondażu.

Według zajmującego się m.in. psychologią PR dr. hab. prof. Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu Jacka Trębeckiego wyniki badania nie są zaskakujące. - Wyjazd na wakacje dla większości rodzin stał się corocznym rytuałem, z którego niechętnie rezygnujemy. Co najwyżej dostosujemy plany do możliwości finansowych - ocenił.

Firma Profitroom podała, że "Ogólnopolskie badanie gości hotelowych - wypoczynek 2020" przeprowadzono metodą panelu online w drugiej połowie kwietnia 2020 r.

Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.

REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM]
Więcej z kategorii
REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
REKLAMA 900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
Komentarze (0) pokaż wszystkie
  • RLBTJ
    user

REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
CZĘSTO CZYTANE
Górniczy związkowcy zwrócili się do minister przemysłu
16 kwietnia 2024
13,522 odsłon
NAJPOPULARNIEJSZE - POKAŻ
NAJPOPULARNIEJSZE - POKAŻ
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - UNDER]