W przypadku pracowników biurowych KGHM Polska Miedź została niemalże natychmiast wprowadzona możliwość pracy zdalnej z rotacją kluczowych pracowników.
Należący do KGHM Centralny Ośrodek Przetwarzania Informacji (COPI) obsługujący informatycznie wiele spółek z Grupy Kapitałowej stanął na wysokości zadania, dostarczając w błyskawicznym tempie setki notebooków i usług VPN do pracy zdalnej. Po podjęciu decyzji o zakupach awaryjnych na potrzeby pracy zdalnej oddział COPI wydał pracownikom Grupy Kapitałowej do początku kwietnia br. łącznie 620 laptopów. Zamawianych laptopów było tak wiele, że dowożono je całymi paletami.
Wprowadzone ograniczenia spotkań służbowych czy wykonywana praca zdalna zwiększyły potrzebę spotkań poprzez wideo– i telekonferencje, a także konieczność udostępniania pulpitów i wspólną pracę nad dokumentami.
W marcu obciążenie głównego węzła przepływu Internetu wzrosło trzykrotnie, a wykorzystanie przepustowości łącz internetowych zwiększyło się o 50 proc.
Przed epidemią średnia liczba zamówień na tego typu usługi to 70 miesięcznie. W marcu 2020 r. zarejestrowano ich aż 1442. Inżynierowie COPI odpowiedzialni za łączność uruchomili infolinię do kontaktu pracowników KGHM z działem HR oraz kierowanie połączeń do stacji epidemiologicznych w rejonie Zagłębia Miedziowego. Obok czuwania nad jakością telekonferencji, zapewniają możliwość przekierowania numerów stacjonarnych na numery komórkowe.
Szczególną ochroną objęto osoby z grupy wysokiego ryzyka, które ukończyły 65 lat, proponując im możliwość pozostania w domu lub pracy zdalnej.
Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.