Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście zachęca do wyrażenia zainteresowania budową głębokowodnego terminala kontenerowego w porcie zewnętrznym w Świnoujściu. Przewidywana roczna zdolność przeładunkowa terminala to około 2 mln TEU.
Głębokowodny terminal kontenerowy w Świnoujściu ma być w stanie przyjmować największe kontenerowce, jakie mogą pływać po Bałtyku - poinformowały na stronach internetowych służby prasowe Zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście.
Porty zakładają, że docelowy poziom przeładunków terminala będzie wynosić 1,5 mln TEU (TEU - pojemność standardowego kontenera - PAP), a jego roczna zdolność przeładunkowa to 2 mln TEU. Wszystkie obiekty terminala mają zostać zlokalizowane na pirsie wychodzącym w morze, z wyłączeniem zlokalizowanych w części lądowej obiektów zapewniających dostęp drogowy i kolejowy wraz niezbędną infrastrukturą.
Terminal ma mieć zdolność jednoczesnej obsługi trzech statków; dwóch jednostek oceanicznych oraz jednego tzw. feeder'a. Zarząd portów zaleca przy inwestycji wykorzystanie technologii i sprzętu o możliwie jak najniższym poziomie emisji, zgodnie z koncepcją tzw. green terminal.
Zarząd Portów przygotowuje raport o oddziaływaniu na środowisko całości inwestycji oraz pracuje nad uzyskaniem decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach realizacji przedsięwzięcia. Szacunkowy termin uzyskania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla wszystkich części inwestycji wraz z infrastrukturą dostępową to koniec lipca 2020 r. - poinformowały porty.
Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.