Ponad tysiąc atrakcji turystycznych, kulturalnych i gastronomicznych przygotowano na "weekend za pół ceny", który odbędzie się w dniach 22-24 listopada br. - poinformował w czwartek prezes Polskiej Organizacji Turystycznej Robert Andrzejczyk. Ponad 40 proc. oferty dotyczy miejsc noclegowych.
Organizowana przez Ministerstwo Sportu i Turystyki oraz Polską Organizację Turystyczną (POT) akcja "Polska zobacz więcej - weekend za pół ceny" odbywa się dwa razy do roku poza głównym sezonem turystycznym, począwszy od 2016 r. i jest skierowana do branży turystycznej i turystów. W akcji biorą udział nie tylko hotele, pensjonaty, obiekty agroturystyczne, lecz także SPA, restauracje, muzea, teatry czy firmy transportowe, które oferują swoje usługi i atrakcje w cenie o połowę niższej niż normalnie.
W ostatni weekend listopada odbędzie się siódma edycja akcji, do której, jak powiedział w czwartek szef POT, zgłosiła się rekordowa liczba uczestników - ponad 1 tysiąc podmiotów.
Minister sportu i turystyki Witold Bańka mówił podczas konferencji prasowej, że do tej pory z akcji "weekend za pół ceny" skorzystało ponad 700 tys. turystów. "W odpowiedzi na oczekiwania branży turystycznej chcemy podczas tej edycji zaprosić do Polski także turystów zagranicznych".
Andrzejczyk wyjaśnił, że inicjatywa promowana jest na dziewięciu rynkach, w tym m.in. na rynku białoruskim, czeskim, litewskim, niemieckim, rosyjskim czy szwedzkim. Ofertę dla gości z zagranicy przygotowała blisko połowa uczestników akcji.
Według wiceminister sportu i turystyki Anny Krupki, "weekend za pół ceny" stanowi skuteczny sposób na przedłużenie sezonu turystycznego. Dodała, że akcja z roku na rok staje się coraz popularniejsza. W pierwszej edycji - w 2016 roku skorzystało z niej 60 tys. osób; wiosną tego roku w akcji wzięło udział 185 tys. turystów.
Polska Organizacja Turystyczna jest jedną z kilkudziesięciu działających na świecie narodowych organizacji turystycznych. Jej celem jest promowanie Polski jako kraju atrakcyjnego dla turystów, nowoczesnego, z wysokimi standardami usług i korzystnymi cenami. Działania na rzecz promocji i rozwoju turystyki polskiej POT prowadzi zarówno w kraju, jak i za granicą.
Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.