Polska awansowała o 10 miejsc na 13. pozycję w rankingu HSBC Expat Annual League Table. W pierwszej trójce krajów, gdzie najlepiej się żyje, zakłada rodziny i pracuje znalazły się: Szwajcaria, Singapur, Kanada.
Na kolejnych miejscach w pierwszej dziesiątce uplasowały się: Hiszpania, Nowa Zelandia, Australia, Turcja, Niemcy, Zjednoczone Emiraty Arabskie, Wietnam.
Polska awansowała o 10 pozycji od ubiegłego roku, zajmując 13. miejsce wśród destynacji ekspatów, czyli specjalistów, którzy opuścili ojczyznę, by podjąć pracę za granicą. Nasz kraj był wskazywany jako dobre miejsce do życia ze względu na: "możliwość realizacji aspiracji w zakresie rozwoju kariery, doskonalenia umiejętności prywatnych i zawodowych", a także osiągnięcia równowagi między życiem zawodowym i prywatnym, tzw. work/life balance.
82 proc. badanych, którzy przeprowadzili się do Szwajcarii deklaruje, że od czasu przeprowadzki poprawiła się ich jakość życia; 72 proc. uważa, że otoczenie jest czystsze i atrakcyjniejsze niż w ich ojczyźnie, a 42 proc. czuje się fizycznie zdrowiej.
"Wysoka jakość życia i konkurencyjne wynagrodzenie oraz atrakcyjne otoczenie umożliwiły Szwajcarii awans z 8. miejsca w ubiegłym roku. Singapur, który przez cztery lata z rzędu zajmował pierwsze miejsce, uplasował się na drugiej pozycji" - czytamy w poniedziałkowym komunikacie dotyczącym rankingu.
Singapur, który zajął drugie miejsce w zestawieniu, jest najlepszym miejscem na świecie dla osób przeprowadzających się z dziećmi, zaś trzecia na podium Kanada jest uważana za drugie po Turcji "najbardziej przyjazne miejsce na świecie dla zagranicznych gości".
Doroczny ranking HSBC Expat został zrealizowany przez YouGov na zlecenie HSBC i dotyczył różnych aspektów życia i pracy poza krajem pochodzenia (np. warunków wychowywania dzieci, wynagrodzenia czy łatwości aklimatyzacji). W tegorocznym badaniu uczestniczyło 18059 ekspatów z całego świata.
Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.