Jak podał Urząd Transportu Kolejowego oznacza to wzrost o 3,7 proc. w stosunku do analogicznego okresu minionego roku. Biorąc pod uwagę pierwsze pięć miesięcy, z usług kolei skorzystało blisko 134 mln pasażerów. Oznacza to wzrost w stosunku do tego samego okresu roku ubiegłego o 8,9 mln pasażerów (7,2 proc.).
W maju praca przewozowa wyniosła ponad 1,8 mld pasażerokilometrów (wzrost o 2,2 proc. względem maja 2018 r.), a praca eksploatacyjna 14 mln pociągokilometrów (wzrost o 4,5 proc. względem maja 2018 r.). W okresie styczeń – maj praca przewozowa wyniosła ponad 8,4 mld pasażerokilometrów i wzrosła o 409 mln pasażerokilometrów (5,1 proc.), a eksploatacyjna ponad 69 mln pociągokilometrów i wzrosła o 1,4 mln pociągokilometrów (2,1 proc.). Średnia odległość podróży jednego pasażera wyniosła w maju 66 km i była krótsza o 1 km.
- Przewozy pasażerskie cały czas wzrastają. Niewątpliwie na lepsze wyniki mogą wpływać zakończone zamknięcia niektórych odcinków. Zauważalny jest też wzrost liczby pasażerów kolei aglomeracyjnych, co pokazuje, że pociąg może być dobrą alternatywą do transportu drogowego – skomentował te wyniki Ignacy Góra, Prezes Urzędu Transportu Kolejowego.
W maju wzrosty zanotowała większość przewoźników. Największe przyrosty liczby pasażerów odnotowały Koleje Śląskie (o ponad 350 tys. pasażerów więcej), Przewozy Regionalne (o ponad 350 tys. pasażerów więcej)oraz Koleje Dolnośląskie (o ponad 170 tys. pasażerów więcej). Największy wzrost procentowy liczby pasażerów w stosunku do maja 2018 r. miał miejsce u przewoźników: Koleje Śląskie (24 proc.) oraz Łódzka Kolej Aglomeracyjna (24 proc.). Tylko u dwóch przewoźników wykonujących regularne przewozy rozkładowe, liczba pasażerów była niższa niż w roku ubiegłym – warszawskiej SKM oraz PKP SKM w Trójmieście (łącznie o 327 tys. pasażerów mniej).
Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.