Do listopada 2020 r. w woj. śląskim rozbudowany ma zostać odcinek drogi nr 933 z Wodzisławia do Mszany, a do września 2021 r. - z Pawłowic do Pszczyny. Mimo przekroczenia budżetu umowy mają zostać wkrótce podpisane; województwo przekazało dodatkowe środki.
Chodzi o ważne dla południowej części woj. śląskiego połączenie przebiegające pomiędzy drogą nr 78 w Wodzisławiu, autostradą A1 w Jastrzębiu-Zdroju, drogą nr 81 (tzw. "wiślanką") w Pawłowicach i drogą nr 1 w Pszczynie. W poprzednich latach w jej ciągu powstały m.in. obwodnica Jastrzębia i obwodnica Pawłowic (wraz z bezkolizyjnym węzłem z "wiślanką").
Dotąd w bardzo złym stanie pozostają: silnie obciążony ruchem fragment między Wodzisławiem Śląskim i Mszaną (węzeł z autostradą A1) oraz między Pawłowicami i Pszczyną, z bardzo wąską jezdnią. Rozbudowę tych dwóch połączeń przewidział Zarząd Dróg Wojewódzkich w Katowicach, ogłaszając dla nich w październiku ub. roku jeden wspólny przetarg - z podziałem na dwie części.
W marcu br. otwarto oferty. Do połączenia Wodzisław - Mszana, na które przewidziano prawie 57 mln zł brutto, zgłosili się czterej wykonawcy: najtańszy Strabag z ceną 82,7 mln zł brutto. Ci sami wykonawcy zgłosili się do części przetargu na odcinek Pawłowice - Pszczyna; najtańsza oferta Strabaga opiewa na 157,6 mln zł brutto, przy budżecie 127,5 mln zł brutto.
We wtorek na swoim profilu na Facebooku odpowiedzialny za transport członek zarządu woj. śląskiego Michał Woś poinformował, że przebudowa drogi nr 933 jest "niezagrożona". "Województwo przeznaczyło dodatkowo 55 mln zł na inwestycję (...); zabezpieczyliśmy 246 mln zł. Wkrótce podpisanie umowy" - napisał Woś.
Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.