REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTAC./NIEROTAC. STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA370x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - TOP]
12 marca 2019 16:58 Polska Agencja Prasowa

Skrzyżowanie w Sosnowcu słynie z długich korków. Po przebudowie ma to się zmienić

Projekt przebudowy obejmuje nie tylko skrzyżowania, ale również fragment dróg. M.in.powstanie 1,3 km nowej DK 94
fot: ARC

Samorząd Sosnowca podpisał umowę z wykonawcą przebudowy skrzyżowania drogi krajowej nr 94 z ul. Długosza w Sosnowcu. Będzie nim firma Banimex. Prace nad nowym dwupoziomowym skrzyżowaniem, których koszt wyniesie prawie 100 mln zł, mają zakończyć się do końca 2020 r.

Lokalne władze podkreślają, że to największa miejska inwestycja drogowa w Sosnowcu. O podpisaniu umowy z będzińską spółką Banimex, opiewającą na kwotę 99,87 mln zł, poinformował PAP rzecznik sosnowieckiego magistratu Rafał Łysy.

DK 94 jest najlepszą alternatywą dla kierowców całej aglomeracji, którzy często wybierają to połączenie z Krakowem zamiast płatnego odcinka autostrady A4. Dziś w rejonie skrzyżowania tej drogi z ul. Długosza, zwłaszcza w godzinach szczytu, tworzą się długie korki. Przebudowa ma to zmienić.

- Realizacja zadania przyczyni się do upłynnienia ruchu na głównym ciągu DK 94, co pozwoli zwiększyć przepustowość oraz znacząco poprawi stan środowiska naturalnego poprzez zmniejszenie emisji zanieczyszczeń, w tym gazów cieplarnianych do atmosfery pochodzącą z transportu. Również w znaczący sposób ograniczy emisję hałasu oraz drgań - wskazał Łysy.

Wykonawca przebudowy został wyłoniony w dwustopniowym przetargu. Zamówienie na wykonanie zaprojektowanych wcześniej prac miasto ogłosiło na początku września 2018 r. Spłynęło w nim sześć ofert. Najtańszą, za 109,9 mln zł, złożyło konsorcjum spółek Berger Bau; kolejną, za 110,2 mln zł - będziński Banimex. Po przedstawieniu, za jakie kwoty oferenci są w stanie podjąć się zadania, ostatecznego wykonawcę wyłoniono w aukcji elektronicznej.

W czasie grudniowej aukcji najlepszą ofertę złożyła firma Banimex (99,87 mln zł), która była niższa od oferty Berger Bau o ledwie 11,9 tys. zł. Postępowanie było kontrolowane przez Urząd Zamówień Publicznych, który nie wniósł żadnych uwag - zaznaczają przedstawiciele lokalnych władz.

Przebudowa skrzyżowania DK 94 będzie najdroższą i największą inwestycją drogową sosnowieckiego samorządu w historii miasta. W miejscu istniejącego obecnie skrzyżowania powstanie dwupoziomowe - z rondem w ciągu drogi ul. Długosza - które będzie przebiegało nad poprowadzoną w wykopie trasą DK 94. Zjazd i wjazd pomiędzy drogami zapewnią bezkolizyjne łącznice.

Projekt przebudowy obejmuje nie tylko skrzyżowania, ale również fragment dróg. Powstanie 1,3 km nowej DK 94, wyremontowany zostanie również 300-metrowy odcinek ul. Długosza. Przebudowa obejmuje także budowę ekranów wzdłuż jezdni w obu kierunkach, zarówno w stronę Katowic, jak i Krakowa, co znacznie ograniczy uciążliwy poziom hałasu w tamtym rejonie.

Na realizację przebudowy Sosnowiec pozyskał 74 mln zł dotacji ze środków na "Infrastrukturę drogową dla miast" z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2014-2020 (POIiŚ). Termin realizacji inwestycji jest ściśle określony i zadanie musi być wykonane do 31 grudnia 2020 roku.

Sosnowieccy samorządowcy zapowiadali już wcześniej, że budowa dwupoziomowego skrzyżowania w miejscu obciążonym znacznym ruchem lokalnym i tranzytowym, będzie wiązała się z wprowadzeniem skomplikowanego układu objazdów, utrudnieniami i tworzeniem się korków.

Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.

REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM]
Więcej z kategorii
REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
REKLAMA 900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
Komentarze (wyłączono)
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
CZĘSTO CZYTANE
Wezmą się mocno za wydobycie
18 marca 2025
16.1 tys. odsłon
NAJPOPULARNIEJSZE - POKAŻ
NAJPOPULARNIEJSZE - POKAŻ
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - UNDER]