REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTAC./NIEROTAC. STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA370x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - TOP]
26 listopada 2018 15:43 Polska Agencja Prasowa

Drogi: powstanie druga jezdnia S1 z Podwarpia do Pyrzowic

Niedokończony, jednojezdniowy odcinek 10 kilometrów ekspresówki między Podwarpiem i Pyrzowicami okazał się śmiertelnie niebezpieczny
fot: maps.google.pl

Wiosną 2021 r. gotowa ma być druga jezdnia drogi ekspresowej S1 do międzynarodowego lotniska Katowice w Pyrzowicach. W poniedziałek, 26 listopada, katowicki oddział GDDKiA podpisał - wartą 121,8 mln zł brutto - umowę na tę inwestycję z konsorcjum firm Rubau Polska i Construcciones Rubau.

Chodzi o rozbudowę głównej trasy prowadzącej do portu lotniczego Katowice - od węzła dwujezdniowych dróg nr 1 i 86 w miejscowości Podwarpie do węzła Lotnisko (z drogą nr 913). Pierwsza jezdnia tego liczącego ok. 9,7 km odcinka została otwarta jesienią 2006 r. Ruch odbywa się tam w obu kierunkach; co pewien czas dochodzi do poważnych wypadków.

Niebezpieczny odcinek ekspresówki do lotniska
- Droga ekspresowa S1 to duże przedsięwzięcie, do którego rząd PiS powrócił, bo przecież projekt przed laty zarzucony przez naszych poprzedników, kompletnie niedoceniony - na odcinku między Podwarpiem, a Pyrzowicami bardzo niebezpieczny - powiedział obecny na uroczystości minister infrastruktury Andrzej Adamczyk.

Minister nawiązał do śmiertelnych ofiar wypadków na dotychczas jednojezdniowym odcinku.
- Dziesięciokilometrowy odcinek - wreszcie do niego wracamy, zrealizujemy go. Połączy bezpiecznie autostradę A1, lotnisko Pyrzowice, z drogą ekspresową S1 - zapowiedział.

- Ktoś by powiedział, że 10 km drugiej jezdni to nie wydarzenie. Uznajemy, że jest to ważne z punktu widzenia bezpieczeństwa ruchu, komfortu jazdy, dobrze zrealizowanego układu komunikacyjnego. Takie regiony, jak region śląski, zamieszkałe przez taką liczbę mieszkańców, muszą koncentrować uwagę naszego rządu - podkreślił Adamczyk.

Wykonawca z doświadczeniem w budowach w Polsce
Prezes lidera konsorcjum, spółki Rubau Polska, Stefan Assanowicz m.in. przypomniał, że w województwie śląskim firma realizowała już modernizację linii kolejowej Rybnik - Chałupki czy odcinek drogi wojewódzkiej z mostem przez Sołę w Żywcu. W Polsce firma w zeszłym roku zakończyła budowę odcinka S8 w województwie podlaskim, a obecnie realizuje odcinek S61Ostrów Mazowiecka - Śniadowo.

Podpisanie przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad umowy z konsorcjum spółek z grupy Rubau to następstwo ponownego wyboru najkorzystniejszej oferty w ponowionym przetargu na tę inwestycję. Początkowo, w połowie lipca tego roku, wybrana została oferta konsorcjum Banimex, Azi-Bud i Duna-Aszfalt - z ceną ponad 107,2 mln zł brutto.

Unieważniony pierwszy przetarg
Następnie Dyrekcja informowała, że w związku z wyrokiem Krajowej Izby Odwoławczej unieważniła wcześniejszy wybór i przystąpiła do powtórzenia badania i oceny ofert. We wrześniu GDDKiA podała, że wybrała ofertę spółek z grupy Rubau, opiewającą na 121,8 mln zł brutto.

Pierwszy, trwający ponad dwa lata przetarg na rozbudowę tego odcinka S1, unieważniono w grudniu zeszłego roku. Najpierw wybrany w postępowaniu wykonawca z najkorzystniejszą ofertą nie zdecydował się na podpisanie umowy, a potem zrezygnowali z tego wszyscy pozostali wykonawcy, których oferty były brane pod uwagę.

W ponownym przetargu na realizację tego przedsięwzięcia wpłynęło 16 ofert. Podczas ich otwarcia w drugiej połowie kwietnia 2018 r. inwestor ujawnił budżet zamówienia - 158 mln zł brutto. Zmieścili się w nim wszyscy oferenci.

Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.

REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM]
Więcej z kategorii
REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
REKLAMA 900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
Komentarze (0) pokaż wszystkie
  • MCRYL
    user

REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
NAJPOPULARNIEJSZE - POKAŻ
NAJPOPULARNIEJSZE - POKAŻ
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - UNDER]