Pięć ofert otrzymała samorządowa spółka Tramwaje Śląskie w przetargu na modernizację ok. 3 km głównej linii tramwajowej w Dąbrowie Górniczej. Żadna nie mieści się w budżecie zamawiającego, wynoszącym 48,3 mln zł brutto.
To jeden z większych remontów istniejących torowisk w obecnym miliardowym projekcie unijnym tego operatora.
Chodzi o modernizację wydzielonego torowiska wzdłuż ul. Kasprzaka w Dąbrowie Górniczej (ok. 6 km toru pojedynczego). To znaczna część tamtejszej linii wiodącej wzdłuż głównych arterii miasta, nieobjęta trwającymi pracami projektowymi dąbrowskiego samorządu - zmierzającymi do ich gruntownej modernizacji.
Pięć ofert od 60 do 83 mln zł przy budżecie 48,3 mln zł
Z informacji ze środowego otwarcia ofert wynika, że swoje formalne zainteresowanie zgłosiło pięciu wykonawców. Konsorcjum spółek z grupy NDI zaproponowało cenę 60 mln zł brutto, spółka Tor-Krak - 62,9 mln zł, a spółka ZUE - 63,4 mln zł.
Oferta konsorcjum firm Trakcja PRKiI i Silesia-Invest opiewa na 63,6 mln zł brutto, a konsorcjum spółek Tor-Kar-Sson i Jaekel-Bud-Tech - 83,4 mln zł. Budżet zamówienia określono na 48,3 mln zł brutto.
W równoległym przetargu Tramwaje poszukują wykonawcy jedynego połączenia sieci spółki od strony miast Górnego Śląska i Sosnowca z torowiskami na terenie pozostałych miast Zagłębia Dąbrowskiego - na terenie Sosnowca i Będzina. W tym przetargu TŚ już wcześniej otrzymały trzy oferty - dwie z nich mieszczą się w budżecie wynoszącym 64,3 mln zł brutto.
Kryteriami oceny ofert w obu postępowaniach są: cena w 80 proc. oraz gwarancja i doświadczenie osób kierowanych do realizacji zamówienia (po 10 proc.). Na wykonanie prac przewidziano 18 miesięcy - od podpisania umowy.
Duży projekt modernizacji infrastruktury w Metropolii
Będą to kolejne już roboty w ramach realizowanej pierwszej części projektu modernizacji infrastruktury tramwajowej na terenie Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii (GZM). Cały projekt zakłada m.in. remonty 100 km torowisk, budowę ponad 20 km nowych linii oraz zakup 45 nowych tramwajów.
Składające się z trzech etapów przedsięwzięcie TŚ szacowane jest na ok. 885 mln zł kosztów kwalifikowanych netto (ok. 1,088 mld zł brutto; przy ok. 562 mln zł unijnego dofinansowania).
W pierwszym etapie projektu ujęto dwa zadania związane z budową nowych linii (ul. Grundmanna w Katowicach i przedłużenie linii na Zagórzu w Sosnowcu), a także 24 zadania związane z modernizacją istniejącej infrastruktury, zakupy nowych tramwajów oraz trzech pojazdów specjalistycznych (pogotowia sieciowe i torowe).
Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.