Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości i Narodowe Centrum Badań i Rozwoju zapraszają przedsiębiorców, jednostki naukowe oraz konsorcja z ich udziałem do XXI edycji konkursu Polski Produkt Przyszłości. Nagrodą jest grant w wysokości do 100 tys. zł z przeznaczeniem na rozwój, promocję lub umiędzynarodowienie produktu.
Termin zgłoszeń mija 5 października.
Celem konkursu Polski Produkt Przyszłości jest rozwój firmy, promocja i umiędzynarodowienie najbardziej innowacyjnych produktów i technologii wytworzonych w Polsce.
Uczestnikami mogą być jednostki naukowe, przedsiębiorcy i konsorcja składające się z jednostki naukowej i przedsiębiorcy, prowadzące działalność na terenie Polski. Warunkiem przystąpienia do konkursu jest przedstawienie nowego, innowacyjnego produktu (wyrobu lub technologii) w jednej z trzech kategorii: Produkt Przyszłości jednostki naukowej; Produkt Przyszłości przedsiębiorcy; Produkt Przyszłości wspólny jednostki naukowej i przedsiębiorcy.
Do konkursu mogą zostać zgłoszone produkty, które zostały doprowadzone co najmniej do etapu prac wdrożeniowych, albo zostały wdrożone do produkcji maksymalnie 24 miesiące przed dniem złożenia wniosku konkursowego.
W każdej kategorii przyznawana jest jedna nagroda oraz maksymalnie cztery wyróżnienia.
Laureaci konkursu, oprócz prawa do posługiwania się w korespondencji i w promocji znakiem oraz hasłem "Polski Produkt Przyszłości", mają możliwość uzyskania grantu na rozwój, promocję lub umiędzynarodowienie produktu. Zwycięzcy mogą starać się o grant w wysokości do 100 tys. zł, a wyróżnieni do 25 tys. zł. Oprócz powyższych nagród przewidziane są także nagrody specjalne.
W dwudziestoletniej historii konkursu zgłoszono ponad 900 innowacyjnych projektów. Były to nowości z różnych obszarów techniki, m.in. z branży: medycznej, farmaceutycznej, elektronicznej, chemicznej. Kapituła konkursu nagrodziła dotychczas 53 projekty, a ponad 109 przyznała wyróżnienia.
Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.