W procesie projektowania nowej linii tramwajowej na południe Katowic dobiega już końca proces uzgadniania szczegółów przebiegu trasy - poinformował PAP wiceprezydent Katowic Bogumił Sobula. Późną wiosną gotowy powinien być wniosek o decyzję środowiskową.
Pięciokilometrowa nowa linia tramwajowa na południe Katowic, która ma powstać do 2020 r., poprowadzi od dzisiejszej pętli tramwajowej w dzielnicy Brynów do dzielnicy Kostuchna. Szacunkowy koszt całkowity inwestycji to 135 mln zł.
Linia tramwajowa ma być szybką drogą transportu między centrum a południowymi dzielnicami, najszybciej rozrastającymi się dziś w Katowicach. Tramwaje mają jeździć co 10 minut, a układ przystanków autobusowych i tramwajowych ma umożliwiać przesiadki "drzwi do drzwi". Wraz z linią tramwajową powstać ma równoległa ścieżka rowerowa, a w dalszej perspektywie - droga.
Projektowanie inwestycji trwa od grudnia 2016 r. Wartą 1,84 mln zł umowę - z 22-miesięcznym terminem realizacji - wykonuje firma Sweco. Jak powiedział PAP wiceprezydent Katowic, w procesie projektowania późną wiosną powinien być gotowy wniosek o decyzję środowiskową.
Od pętli Brynów do pętli Kostuchna
Już wcześniej zdecydowano, że linia tramwajowa rozpocznie się na obecnej pętli Brynów, a kończyć będzie się na nowej pętli Kostuchna. Tramwaj będzie jeździł wzdłuż ulic Rzepakowej i Kolejowej, a potem terenami poza drogami publicznymi - wzdłuż linii kolejowej i ciepłociągu - mijać tereny leśne i docierać na Osiedle Odrodzenia, wzdłuż ul. Radockiego i Bażantów do pętli w rejonie ul. Armii Krajowej.
Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.