Miasto Bielsko-Biała zachęca absolwentów uczelni, zwłaszcza technicznych, by w nim zamieszkali i związali karierę z tutejszym przemysłem. By przyciągnąć młodych inżynierów ruszyło z kampanią Kariera w górach - podał w czwartek, 15 lutego, rzecznik magistratu Tomasz Ficoń.
- W naszym mieście bezrobocie jest bardzo niskie, na poziomie 2 proc. Z jednej strony to duża zaleta, ale z drugiej problem, bo zaczyna brakować rąk do pracy. W Bielsku-Białej jest dużo firm, które poszukują pracowników o wykształceniu technicznym. Coraz częściej ich brakuje. Dlatego zorganizowaliśmy kampanię skierowaną do studentów ostatnich lat szkół wyższych - powiedział Ficoń.
Rzecznik dodał, że samorząd promuje kampanię na billboardach ustawionych m.in. w pobliżu Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie i Politechniki Śląskiej w Gliwicach. W miasteczkach studenckich pojawiają się też plakaty.
Częścią kampanii jest strona internetowa www.karierawgorach.pl, na której znajdują się oferty pracy firm, także dużych koncernów, m.in. z branży motoryzacyjnej, informatycznej, energetycznej czy lotniczej. Przybliża ona także główne walory miasta - położenie u stóp Beskidów w pobliżu turystycznych kurortów, Czech, Słowacji i aglomeracji śląskiej, bogatą oferta kulturalną, sportową i rekreacyjną.
- Dotychczas miasto przeznaczyło na kampanię 100 tys. zł. Mamy nadzieję, że przyniesie ona efekt i wielu młodych zamieszka w Bielsku-Białej - dodał Ficoń.
Bielsko-Białą zamieszkuje ok. 173 tys. mieszkańców. Liczba bielszczan od 1990 r., gdy przekroczyła 180 tys., sukcesywnie maleje.
Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.