W Ministerstwie Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej (MGMiŻŚ) przygotowano założenia funkcjonowania Funduszu rozwoju dróg wodnych o szczególnym znaczeniu transportowym – dokumentu, pozwalającego stworzyć podstawy finansowania zadań związanych z budową, przebudową oraz utrzymaniem szlaków wodnych.
Rozwój sektora żeglugi śródlądowej, który "był latami marginalizowany i niedofinansowany" - jak napisano w komunikacie ministerstwa - zależy od sfinansowania wysokobudżetowych inwestycji, jak budowa, przebudowa, modernizacja oraz utrzymanie śródlądowych dróg wodnych o szczególnym znaczeniu transportowym.
W dokumencie, który przygotowano w MGMiŻŚ, zapisano utworzenie funduszu celowego. Będzie można w jego ramach powoływać specjalne spółki i fundusze do realizacji konkretnych inwestycji. Minister zachowa kompetencje w zakresie decyzji, nadzoru, sfery regulacyjnej oraz zlecania wykonawstwa wyspecjalizowanym podmiotom.
Fundusz rozwoju dróg wodnych o szczególnym znaczeniu transportowym będzie finansowany m.in. z wpłat Państwowego Gospodarstwa Wodnego "Wody Polskie", z corocznej dotacji z budżetu państwa, pożyczek, darowizn oraz wpływów z innych środków publicznych.
Ministerstwo zastrzega, że poszczególne zapisy dokumentu mogą ulec zmianie w wyniku konsultacji - poinformowało biuro prasowe MGMiŻŚ.
Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.
WYŚWIETL ZAŁĄCZNIK