Silesia Chamber of Commerce wspólnie z Polską Agencją Inwestycji i Handlu – Biurem w Teheranie, Ambasadą RP w Iranie, Ambasadą Iranu w Warszawie, Gubernatorem Alborz – Przemysłowym Satelitą Teheranu oraz Izbami Przemysłowo-Handlowymi największych miast Iranu, organizują promocję polskiego biznesu pod logiem: Poland in Iran Business and Culture Cooperation.
Iran w ostatnim czasie stał się regionalną potęgą i jedną z najszybciej rozwijających się gospodarek świata. Ten liczący ponad 80 mln mieszkańców kraj stanowi część ponad 400 mln rynku wraz z krajami sąsiednimi takimi jak Pakistan i Afganistan.
- Po ubiegłorocznym zniesieniu sankcji gospodarczych nasz zespół zorganizował trzykrotnie spotkania typu Business to Business dla firm polskich w Teheranie, Isfahanie i w Tebrizie. Wzięło w nich udział ponad sto uczestników. Większość z nich efektywnie współpracuje z pozyskanymi partnerami biznesowymi. Jest wiele organizacji w Polsce, które obiecują firmom polskim skuteczne kontakty w Iranie bez wyjazdu i spotkań bezpośrednich ale prawda jest taka, że tylko spotkania bezpośrednie na miejscu dają gwarancję poznania realnych partnerów w ich naturalnym środowisku biznesowym – wyjaśnia Ryszard Turzański, prezes zarządu Silesia Chamber of Commerce.
Poland in Iran Business and Culture Cooperation jest kontynuacją wieloletnich działań SCC i dzięki zaangażowaniu się najważniejszych organizacji gospodarczych w Iranie stanowi dokonała okazję wejścia na ten ogromny rynek w sposób kompleksowy, we właściwym miejscu i czasie.
Iran, dzięki swojemu strategicznemu położeniu i z ogromnym zapleczem surowcowym jest potencjalnie jednym z najbogatszych krajów Świata. Aby nadrobić powstałe w okresie sankcji zaległości potrzebuje nowych technologii i praktycznej wiedzy. Jest to ogromna szansa również dla firm polskich, gdyż Polska ma z Iranem bardzo dobre relacje od czasów Pierwszej Rzeczypospolitej. Z kolei Polacy są w Iranie postrzegani jako solidni partnerzy w biznesie, choć nie nie traktuje się nas w tym kraju jeszcze, jako nowoczesnego europejskiego partnera gospodarczego. Brakuje po prostu wiedzy o samej Polsce i zmianach, które się u nas dokonały w ostatnim trzydziestoleciu
POLAND in IRAN 2018 ma za zadanie zmianę tego wizerunku, aby tym samym zwiększyć wzajemne polsko-irańskie relacje biznesowe.
- Zdajemy sobie sprawę, że jest to zadanie na lata, ale jesteśmy pewni, że z roku na rok nasze relacje będą coraz lepsze a współpraca dwustronna coraz bardziej owocna – podsumowuje Ryszard Turzański.
Promocję polskiego biznesu w Iranie zaplanowano w dniach 20-25 stycznia 2018 r. Swoje produkty i usługi zaprezentują m.in. branże: budowlana, drzewna i meblowa, mody, kosmetyków, bursztynu, medyczno-farmaceutyczna, higieny i urody, rolnicza i żywnościowa, IT/ITC i nowych technologii
Termin zgłoszeń na wyjazd w ramach Poland and Iran Business and Culture Cooperation upływa 30 listopada br. lub do dnia zajęcia każdego z 53 stoisk tematycznych.
Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.