Warsztat utrzymania ruchu operatora moskiewskich tramwajów będzie docelowym miejscem pracy tokarki podtorowej typu UGE 180 N, którą firma Rafamet S.A. wyprodukuje na zamówienie klienta z Rosji. Odbiór wstępny maszyny powinien nastąpić już na początku przyszłego roku - poinformowała portal górniczy nettg.pl Aleksandra Dik ze służb prasowych spółki.
- Pozyskaliśmy zamówienie z rynku rosyjskiego, który w związku z wydarzeniami ostatnich kliku lat jest bardzo trudny dla zachodnich firm - informuje Paweł Michalewski, dyrektor marketingu Fabryki Obrabiarek Rafamet S.A.
To czternasta z kolei maszyna UGE 180 N, która została zakontraktowana w Kuźni Raciborskiej. W zeszłym roku odbiorów wstępnych tokarek tego typu dokonali klienci z Turcji i Belgii, a w tym roku obrabiarkę zamówił też odbiorca z Republiki Konga.
Popularność tokarki podtorowej
Przeznaczeniem tokarki jest regeneracja kół lekkich pojazdów szynowych (nacisk na oś może wynosić maksymalnie 18 t). W przypadku tej obrabiarki demontaż zestawów kołowych z pojazdu nie jest konieczny. Tramwaje czy pojazdy metra są zatem wyłączone z ruchu na niedługi czas, co w istotny sposób wpływa na efektywność ich eksploatacji.
Zawarta we wrześniu umowa cechuje się bardzo krótkim terminem dostawy, gdyż odbiór wstępny tokarki podtorowej zaplanowano na początek przyszłego roku.
- Dla spółki nie stanowi to jednak wyzwania: szybką realizację zamówienia umożliwia m.in. nowoczesna, zoptymalizowana konstrukcja tokarki, a także technologia Lost Foam wdrożona w Odlewni Rafamet (z Grupy Kapitałowej Rafamet) - zapewnia spółka.
Konstrukcja maszyny bazuje na odlanym z żeliwa monolitycznym korpusie głównym. Technologia Lost Foam polega na wykorzystaniu styropianowych modeli (EPS), które w całości zasypywane są w formie odlewniczej. Technologia umożliwia produkcję skomplikowanych odlewów, a jednocześnie skraca termin realizacji i jest ekonomiczna.
Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.
No ciekawa sprawa. Mi to się zdaje, że porządne frezarki mają na RG Narzedzia ale trochę do innych zastosowan. Tu widze ze wjezdza sprzet najcięższej wagi.