Na europejskich giełdach brak kierunku. Środowy (26 lipca) komunikat FOMC nie zawierał zbyt wielu nowych informacji i nie zaskoczył inwestorów - oceniają analitycy. Eurodolar mocno zyskuje i znajduje się na najwyższym poziomie od początku 2015 r.
W centrum uwagi inwestorów wciąż znajdują się też wyniki spółek. Przed sesją swoje raporty przedstawiły m. in. Nokia, Deutsche Bank, Orange, Bayer, Shell i Volkswagen.
Sprzedaż netto Nokii w II kw. wyniosła 5,63 mld euro wobec 5,62 mld euro konsensusu. Analitycy wskazują, że do wzrostu przychodów mocno przyczynił się wygrany spór prawny z Apple Inc. Wycena spółki idzie w górę o 2,5 proc.
Lekko, o 0,6 proc., spada kurs Deutsche Banku, który w II kw. miał 447 mln euro zysku netto, wobec 311,3 mln euro oczekiwanych przez rynek. Przychody banku sięgnęły w tym okresie 6,62 mld euro vs. 7,1 mld euro konsensusu.
Z kolei zysk ze sprzedaży firmy Bayer był nieco niższy od oczekiwań i w II kw. wyniósł 12,2 mld euro wobec 12,6 mld euro szacowanych przez analityków. Natomiast skorygowana EBITDA znacznie przewyższyła konsensusu i wyniosła 3,06 mld euro wobec 2,99 mld euro oczekiwanych. Walory koncernu farmaceutycznego zniżkują o ponad 2,5 proc.
2,3-proc. zwyżką wyróżnia się Orange. Skorygowana EBITDA spółki w II kw. wyniosła natomiast 3,38 mld euro wobec 3,31 mld euro konsensusu. Również przychody międzynarodowego operatora telekomunikacyjnego były nieco wyższe od oczekiwań rynku.
Po wynikach o 0,8 proc. rośnie wycena Shell. Brytyjsko-holenderski koncern petrochemiczny zanotował w II kw. 3,6 mld euro zysku netto wobec 3,36 mld euro konsensusu.
Lekko w dół idzie natomiast wycena Volkswagena - producent samochodów miał w II kw. 4,55 mld euro zysku operacyjnego, podczas gdy analitycy spodziewali się 4,5 mld euro.
Rano uwagę inwestorów zwróciły dane makro z Niemczech, gdzie indeks nastrojów niemieckich konsumentów GfK na sierpień wyniósł 10,8 pkt. wobec 10,6 pkt. miesiąc wcześniej - podała niemiecka grupa badań rynkowych GfK. Analitycy spodziewali się indeksu na poziomie 10,6 pkt., bez zmian.
Indeks GfK powstaje na podstawie ankiety przeprowadzanej wśród 2.000 niemieckich konsumentów. Wskazuje on, jak będą wyglądać ich wydatki w następnym miesiącu.
Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.