Aż 12 dobrych praktyk realizowanych w minionym roku przez Tauron zostało opisanych w prestiżowym raporcie „Odpowiedzialny biznes w Polsce 2016. Dobre praktyki” - poinformowały portal górniczy nettg.pl służby prasowe koncernu. Tym samym firma znalazła się w pierwszej dziesiątce przedsiębiorstw (spośród 180 firm) o największej liczbie dobrych praktyk opublikowanych w dokumencie. Ogłoszenie raportu, publikowanego od 15 lat przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu miało miejsce w czwartek (30 marca) w Centrum Kreatywności Targowa w Warszawie.
W zakresie środowiska doceniono koncepcję zagospodarowania ubocznych produktów wydobycia realizowaną przez Tauron Wydobycie (o systemie tym pisaliśmy w portalu górniczym nettg.pl), akcję „Bocian nasz” autorstwa Tauron Dystrybucja, a także inicjatywę ekologiczną „Sala przyrody” Tauron Ekoenergia.
W obszarze zaangażowania społecznego i rozwoju społeczności lokalnej wyróżniono projekty „Energia dla Seniora” oraz akcję edukacyjną „Bezpieczniki Taurona. Włącz dla dobra dziecka”. Doceniono również kampanię „Bliżej energetyki” adresowaną do nauczycieli szkół kształcących w zawodzie elektryka i realizowaną przez Tauron Dystrybucja Serwis. Wyróżniono też akcje „Dzień dobry BHP” oraz profilaktykę zdrowia w zakresie narządów ruchu.
Wśród najlepszych inicjatyw w obszarze ładu organizacyjnego znalazły się też Programy rozwojowe Skuteczni Liderzy w Jednej Dystrybucji, które były prowadzone w Tauron Dystrybucja, Tauron Dystrybucja Serwis i Tauron Dystrybucja Pomiary. Natomiast jako dobre praktyki w zakresie zagadnień konsumenckich przytoczono akcje społeczne „Bezpieczniki Taurona” oraz „Klient na horyzoncie”.
Głównym dokumentem wyznaczającym kierunki działalności Grupy Tauron w obszarze pozafinansowym jest Strategia zrównoważonego rozwoju na lata 2016-2018 z perspektywą do 2020 r. Opiera się ona na pięciu kierunkach strategicznych – dwóch wiodących (bezpieczeństwo energetyczne dla klientów, zorientowanie na klienta) oraz trzech wspierających (kultura etyczna i zaangażowanie pracowników, ochrona środowiska oraz partnerstwo społeczno-biznesowe).
Raport „Odpowiedzialny biznes w Polsce. Dobre praktyki” stanowi największy w kraju przegląd działań biznesu społecznie odpowiedzialnego w danym roku. Jubileuszowa edycja raportu zawiera opisy praktyk 180 firm, które swoje działania w zakresie CSR realizowały w 2016 r. oraz podsumowuje najważniejsze kwestie związane z odpowiedzialnym biznesem. Publikacja zestawia najlepsze przykłady działań, grupując je według siedmiu obszarów zgodnych normą ISO 26000: ład organizacyjny, prawa człowieka, praktyki z zakresu pracy, środowisko, uczciwe praktyki operacyjne, zagadnienia konsumenckie, zaangażowanie społeczne i rozwój społeczności lokalnej.
Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.