PARTNERZY:
PATRONATY:

REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTAC./NIEROTAC. STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA370x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - TOP]
15 grudnia 2016 23:08 Polska Agencja Prasowa 1,556 odsłon

Orlen: strategia na najbliższe lata

PKN Orlen zwrócił uwagę, że wizja rozwoju płockiego koncernu w nowej strategii z perspektywą do 2021 r. "wpisuje się w globalne trendy, m.in. w zakresie wykorzystania źródeł energii, rozwoju technologii oraz procesów społecznych, które wpłyną na nowe zachowania i oczekiwania klientów"
fot: Andrzej Bęben/ARC

PKN Orlen w ramach przyjętej strategii rozwoju na lata 2017-21 chce wzmacniać swą pozycję rynkową, wykorzystywać rosnącą rolę petrochemii i kontynuować projekty w segmencie wydobycia, a także podejmować przedsięwzięcia związane z innowacjami.

Jak zapowiedział płocki koncern, spółka planuje m.in. budowę instalacji visbreakingu w Płocku, prace koncepcyjne związane z przygotowaniem dalszego rozwoju w zakresie "petrochemii przyszłości", a w segmencie wydobycia kontynuowanie w Polsce oraz w Kanadzie prac, których celem będzie zwiększenia poziomu produkcji i wielkości zasobów 2P (pewne i prawdopodobne).

- Nasza strategia pozostaje niezmiennie oparta na trzech strategicznych filarach: budowa wartości, ludzie i siła finansowa. Priorytetem w nadchodzących latach będzie wzmocnienie pozycji rynkowej i realizacja najważniejszych inwestycji rozwojowych - oświadczył prezes PKN Orlen Wojciech Jasiński, cytowany w komunikacie płockiego koncernu.

Jak zaznaczył, "kluczowym elementem" strategii spółki "pozostają oczywiście Ludzie". - Wierzymy, że dzięki utalentowanym pracownikom i nowoczesnej kulturze organizacyjnej, możliwa będzie dalsza budowa wartości koncernu - ocenił Jasiński. Prezes PKN Orlen podkreślił, że wśród strategicznych celów spółka ta "stawia na innowacje tworzące wartość". - W duchu patriotyzmu gospodarczego będziemy również współpracować z polską nauką oraz innymi spółkami Skarbu Państwa - dodał Jasiński.

PKN Orlen zwrócił uwagę, że wizja rozwoju płockiego koncernu w nowej strategii z perspektywą do 2021 r. "wpisuje się w globalne trendy, m.in. w zakresie wykorzystania źródeł energii, rozwoju technologii oraz procesów społecznych, które wpłyną na nowe zachowania i oczekiwania klientów". - PKN Orlen będzie koncentrował się na wzmacnianiu pozycji rynkowej, orientacji na klienta, wykorzystaniu zintegrowanego łańcucha wartości, w tym wzrastającej roli petrochemii oraz ostrożnej kontynuacji w segmencie wydobycia. Ważnym elementem strategii będzie również nastawienie na tworzące wartość innowacje - wyjaśniła spółka.

PKN Orlen przypomniał, iż realizując w ostatnich trzech latach dotychczasowe cele strategiczne, płocki koncern przekroczył zakładany poziom zysku EBITDA LIFO, który w latach 2014-16 wyniósł średniorocznie 7,4 mld zł i był wyższy o 2,3 mld zł w porównaniu z założeniami przyjętymi na lata 2014-17.

Jak wyjaśnił PKN Orlen, przyjęte tam obecnie kierunki strategiczne obowiązują na okres kolejnych 5 lat, natomiast "w związku z dużą zmiennością parametrów makroekonomicznych konkretne cele finansowe i operacyjne zaprezentowano na lata 2017-18". W tym czasie na inwestycje płocki koncern planuje przeznaczać średniorocznie 5,4 mld zł, z czego 3,7 mld zł na segment downstream (rafineria, petrochemia i energetyka), na segment detalu 0,6 mld zł oraz 0,8 mld zł na wydobycie. Według spółki w latach 2017-18 średnioroczna wartość EBITDA LIFO wyniesie tam 8,8 mld zł.

- Niezmiennie ważne pozostaje dla nas utrzymanie solidnych fundamentów finansowych, które będą wspierać dalszy rozwój i zabezpieczać koncern przed ewentualnymi ryzykami zewnętrznymi - podkreślił wiceprezes PKN Orlen ds. finansowych Sławomir Jędrzejczyk. Zapowiedział, że spółka chce "utrzymać rating na poziomie inwestycyjnym", co sprawi, że będzie posiadała dostęp "do różnorodnych źródeł finansowania". - Zakładamy też, że realizowana strategia umożliwi dalszy wzrost wypłaty dywidendy dla naszych akcjonariuszy, której poziom będzie uzależniony od sytuacji finansowej - dodał Jędrzejczyk.

Według PKN Orlen, "dobra sytuacja finansowa" pozwoliła spółce w ostatnich latach realizować kluczowe inwestycje rozwojowe, a także konsekwentnie zwiększać wysokość dywidendy - łącznie w okresie od 2014 do 2016 r. akcjonariuszom płockiego koncernu wypłacono 2,2 mld zł.

- Pozycja PKN Orlen jest bardzo dobra i umożliwia dalszy rozwój - oświadczyła spółka, przypominając m.in., że płocki koncern dysponuje nowoczesnymi rafineriami o łącznej zdolności przerobu ponad 30 mln ton różnych gatunków ropy rocznie, a także własnymi zasobami 2P surowców - ropy i gazu - które na koniec 2016 r. szacuje się na ponad 100 mln boe (baryłek ekwiwalentu).

Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.

REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM]
Więcej z kategorii
REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
REKLAMA 900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
Komentarze (0) pokaż wszystkie
  • ALWNK
    user

REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
CZĘSTO CZYTANE
Kopalnie wstrzymają wydobycie, bo na zwałach nie ma miejsca?
23 lutego 2024
29,484 odsłon
NAJPOPULARNIEJSZE - POKAŻ
NAJPOPULARNIEJSZE - POKAŻ
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - UNDER]