Poczta Polska wpisała się w rządowy Program Rozwoju Cyfrowej i Bezgotówkowej Gospodarki w ramach inicjatywy zwiększenia obrotu bezgotówkowego. W 4,6 tys. swych placówek zainstalowano terminale do obsługi klientów płacących za usługi i towar nabywany w PP kartami Visa i Mastercard. W sumie PP zainstalowano blisko 8000 terminali POS (point of sale - punkt handlowy).
Partnerem wdrożenia było wyłonione w przetargu konsorcjum PKO Banku Polskiego i firmy eService, które jest największym agentem rozliczeniowym w Polsce.
- Terminale POS dostarczone przez eService zapewniają także możliwość świadczenia dodatkowych usług takich jak np.: doładowania telefonów komórkowych, wypłata gotówki - co może być szczególnie istotne dla mieszkańców mniejszych miejscowości, dla których placówka pocztowa jest bliższa i wygodniejsza niż bankomat czy cashback (wypłata gotówki przy okazji zakupów). W najbliższym czasie Poczta w swoich placówkach zaoferuje również możliwość dokonywania płatności mobilnych BLIK. Kolejny krokiem będzie uruchomienie dla klientów rynku e-commerce płatności kartami bezpośrednio u kuriera - informuje Zbigniew Baranowski, rzecznik prasowy PP.
Poczta Polska podaje w ostatnich tygodniach, kiedy nie nie ukończono jeszcze montażu systemu POS, zrealizowano 500 tys. transakcji kartami płatniczymi.
- Udostępnienie wygodnej bezgotówkowej formy płatności dostępnej w całej własnej sieci placówek to kolejny krok w kierunku cyfryzacji usług Poczty. Od kilku miesięcy nasi listonosze prowadzą obsługę korespondencji sądowej za pośrednictwem nowoczesnego sytemu IT oraz tabletów, które w przyszłości pozwolą na oferowanie dodatkowych usług. Poczta Polska to także sprawdzony od lat partner państwa polskiego. Dzięki podpisanemu ostatnio porozumieniu z Ministerstwem Cyfryzacji oraz Ministerstwem Infrastruktury w zakresie strategicznej współpracy w obszarze cyfryzacji państwa Poczta Polska ma szansę stać się jednym z filarów nowoczesnej e-administracji. - podkreśla Przemysław Sypniewski, prezes zarządu PP.
Poczta Polska SA jest jednoosobową spółką Skarbu Państwa, zajmującą się świadczeniem usług pocztowych (listy i paczki), bankowo-ubezpieczeniowych - poprzez spółki z Grupy Kapitałowej Poczty Polskiej (Bank Pocztowy i Pocztowe Towarzystwo Ubezpieczeń Wzajemnych) oraz usług logistycznych. Firma rozwija także obszar usług cyfrowych (neoznaczek, neolist, neokartka) realizowanych poprzez platformę internetową - Envelo.
PP jest największym pracodawcą w Polsce. Obecnie zatrudnia ponad 70 tys. osób.
Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.