79 pociągów międzynarodowych Intercity New Generation wyprodukuje chorzowski zakład koncernu Alstom dla NS - narodowego przewoźnika kolejowego w Holandii. Pociągi Coradia mogą rozwijać maksymalną prędkość 200 km/h. Dotychczas w całym świecie Alstom sprzedał 2,4 tys. pociągów tego typu.
Holendrzy za dostawę zapłacą ponad 800 mln euro. Pierwsze pociągi mają trafić do odbiorcy w styczniu 2020 r. Będą jeździły na trasach: Amsterdam-Rotterdam-Breda oraz w korytarzu Den Haag-Eindhoven.
- Oferujące łącznie 25 tys. miejsc nowe pociągi obsługujące połączenia międzymiastowe, które oferujemy NS, to efekt połączenia najlepszych sprawdzonych technologii pochodzących z naszej platformy pociągów Coradia - podkreśla Andreas Knitter, I wiceprezes grupy Alstom na Europę.
Grupa Alstom od wielu lat dostarcza tramwaje i pociągi metra dla Hagi, Amsterdamu i Rotterdamu.
Nowe pociągi Intercity łączą w sobie najnowsze technologie, zapewniając pasażerom i pracownikom NS bardzo dobre warunki jazdy. Oferują przestronne i dobrze oświetlone uniwersalne pomieszczenia, świetnie nadające się do czytania i odpoczynku oraz do przewożenia wózków inwalidzkich i rowerów, a także specjalne toalety dla osób o ograniczonej możliwości poruszania się. Pociągi są wyposażone w Wi-Fi i oświetlenie LED. Zapewniają szybki przepływ pasażerów i posiadają dynamiczny system informacji pasażerskiej w czasie rzeczywistym. Wszystkie wagony są wyposażone w kamery zwiększające bezpieczeństwo pasażerów i załogi.
Nowe pociągi Intercity dla NS należą do gamy produkowanych przez Alstom pociągów modułowych Coradia będące od ponad 16 lat w użytkowaniu. Na całym świecie sprzedano ponad 2400 pociągów tego typu.
Pociągi zaprojektował i opracował w Saint-Ouen we Francji i w Salzgitter w Niemczech międzynarodowy zespół ekspertów należących do sześciu różnych narodowości, a ich produkcja będzie prowadzona w zakładzie Alstom Konstal w Chorzowie. W projekcie będą również brały udział inne zakłady zlokalizowane w Europie: Charleroi (Belgia) zajmie się sygnalizacją pokładową, Ridderkerk (Holandia) przekazaniem do eksploatacji, gwarancją, wsparciem, szkoleniami i usługami, z kolei we Francji zakład Valenciennes zajmie się wyposażeniem wnętrza, Ornans silnikami, Tarbes projektowaniem falowników trakcyjnych i produkcją modułów zasilających a Villeurbanne elektroniką, internetem i informacją pasażerską.
Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.