REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTAC./NIEROTAC. STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA370x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - TOP]
27 kwietnia 2016 12:39 Portal gospodarka i ludzie : : autor: MD 1.9 tys. odsłon

Tauron: będą zachęcać do efektywnego korzystania z energii

MOBISTYLE będzie już drugim, po ICP4Life, projektem realizowanym przez Tauron z udziałem funduszy z programu Horyzont 2020
fot: Maciej Dorosiński/ARC

Tauron uczestniczy w konsorcjum, które przez trzy lata za 2,4 mln euro będzie realizować innowacyjny projekt MOBISTYLE. Celem przedsięwzięcia jest zachęcenie klientów do efektywnego korzystania z energii elektrycznej i cieplnej, podniesienie świadomości oraz zmiana złych nawyków w gospodarowaniu energią - poinformowało portal górniczy nettg.pl biuro prasowe spółki. W przedsięwzięcie zaangażują się także Tauron Dystrybucja i Tauron Sprzedaż.

- W Tauronie stawiamy na badania i rozwój oraz innowacje. Decyzja o dofinansowaniu projektu MOBISTYLE ze środków programu Horyzont 2020 jest potwierdzeniem, że nie są to wyłącznie plany, ale konkretne działania - mówi Jarosław Broda, wiceprezes Tauron Polska Energia ds. strategii i rozwoju.

- Realizując kolejne projekty badawczo-rozwojowe korzystamy z wiedzy, doświadczenia i kreatywności naszych pracowników, którzy najlepiej znają potrzeby i specyfikę branży energetycznej, a także potrafią zoptymalizować działania wewnątrz Grupy, wykorzystując potencjał pełnego łańcucha dostaw. W dynamicznie zmieniającym się otoczeniu rozwijanie i wdrażanie nowoczesnych rozwiązań, szczególnie w obszarze sprzedaży, jest istotnym elementem budowania przewagi konkurencyjnej - dodaje.

Projekt MOBISTYLE - którego pełna nazwa brzmi "Motywowanie użytkowników końcowych do zmiany zachowania przez zaangażowanie narzędzi ICT i usług informacyjnych dotyczy wykorzystania energii, środowiska wewnętrznego, zdrowia i stylu życia" - dotyczy rozwoju technologii i modeli biznesowych związanych z proaktywnym wykorzystaniem przez klientów energii elektrycznej, ciepła i chłodu. Jego celem jest zmiana zachowania klientów poprzez podniesienie ich świadomości przy zastosowaniu nowoczesnych technologii.

- Projekt w części, za którą odpowiedzialny jest Tauron, ma wykorzystywać infrastrukturę stworzoną w ramach obecnie realizowanej inicjatywy AMI+ Wrocław (Smart City Wrocław). W przedsięwzięcie zaangażuje się kilka podmiotów z naszej Grupy. Efekty zostaną wykorzystane przy opracowywaniu nowych lub ulepszonych produktów na bazie inteligentnego opomiarowania, oferowanych przez Tauron - wyjaśnia Broda.

Całkowity budżet projektu wynosi 2,4 mln euro. Przedsięwzięcie jest dofinansowane w 70 proc. Projekt będzie realizowany przez międzynarodowe konsorcjum, którego liderem jest holenderska spółka Huygen Installatie. Efekty będą testowane w pięciu krajach. Czas realizacji inicjatywy to 36 miesięcy.

MOBISTYLE będzie już drugim, po ICP4Life, projektem realizowanym przez Tauron z udziałem funduszy z programu Horyzont 2020. Dofinansowanie unijne otrzymała także inicjatywa Tauron Wydobycie realizowana wspólnie z Głównym Instytutem Górnictwa w ramach programu RFCS. Projekt CEReS ma na celu wprowadzenie wielu usprawnień technologicznych w celu zmniejszenia ryzyka związanego z produkowanymi odpadami pogórniczymi.

Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.

REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM]
Więcej z kategorii
REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
REKLAMA 900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
Komentarze (0) pokaż wszystkie
  • UZYVA
    user

REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
CZĘSTO CZYTANE
Wstrząs w kopalni, załoga wycofana
18 listopada 2024
57.2 tys. odsłon
NAJPOPULARNIEJSZE - POKAŻ
NAJPOPULARNIEJSZE - POKAŻ
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - UNDER]