W należącym do Taurona Wydobycie Zakładzie Górniczym Janina w Libiążu uruchomiono nową ścianę - poinformowało portal górniczy nettg.pl biuro prasowe spółki.
Ściana nr 729 jest zlokalizowana w pokładzie 207 i ma 220 m długości oraz wybieg ponad 600 m. Przy średniej wysokości eksploatacyjnej 3,7 m planowany uzysk węgla handlowego szacowany jest na około 600 tys. ton.
- Proces przygotowania ściany do eksploatacji trwał około 3 miesiące. Ściana została wyposażona w nowy, wysokowydajny kompleks wydobywczy. Zakupiona do tej ściany obudowa wraz z przenośnikami stanowić będzie docelowo element eksploatacji zakładkowej, dzięki czemu wyeliminowaniu ulegną bezproduktywne okresy w przezbrojeniu wyposażenia ścianowego - wyjaśnia rzeczniczka spółki Zofia Mrożek.
Pokład 207 ma szczególne znaczenie dla Zakładu Górniczego Janina. Charakteryzuje się bowiem dobrymi warunkami geologiczno-górniczymi, a jego parametry jakościowe sprawiają, że obecnie i w perspektywie ma to być najlepszy pokład eksploatowany w złożu Janina.
- Zaleganie przeznaczonego do wybierania pokładu 207 jest zróżnicowane; przez układ dyslokacji w złożu umiejscowiony on jest w przedziale głębokości od 600 do około 950 m. Aktualnie roboty górnicze prowadzone są z poziomu 500 m w najpłycej zalegającej część pokładu 207 0 dodaje Zofia Mrożek.
Uwarunkowania techniczno-organizacyjne infrastruktury zakładu pozwalają wybrać na poziom 500 m niewielką część tego pokładu. Dlatego też docelowo, po wybudowaniu nowego poziomu wydobywczego - pokład ten będzie sczerpywany z poziomu 800 m.
Budowa poziomu 800 m jest realizowana w ramach Strategicznych Projektów Inwestycyjnych o kluczowym znaczeniu dla Tauron Wydobycie, a stan zaawansowania robót jest szacowany na około 30 proc. Zakończenie inwestycji, które jest planowane na 2020 r., ma pozwolić wyeksploatować zasadniczą, obecnie niedostępną część pokładu 207, który jako wiodący w procesie eksploatacji ma umożliwić funkcjonowanie libiąskiej kopalni przez co najmniej 50 lat.
Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.
Ja jestem ciekawy kto odpowie za postój całej kopalni w piątek 14.08.2015 z powodu braku wagonów. Miał być dzień wolny od pracy ale władza naciskała aby wszystkie oddziały przyszły do pracy i co jak zwykle dno. Panie prezesie niech pan sprawdzi kto zawalił i pociągnie winnych do ukarania.
I jeszcze jedno kolego MAĆKO. Piszesz ,że szlak Cię trafia jak czytasz ,że piszę ,że partia Ł jest w poziomie 350bo albo jestem głupi albo się nie znam. ALE TO JEST PRAWDA!!! Sam piszesz o numerach chodników 847 , 816 ale zapominasz ,że przed numerami chodników są jeszcze litery w tym wypadku N 847, N 816 , N 817 , N 802 itd więc naprawdę wierz mi ,że węgiel ze ściany 385 A jest wydobywany z POZIOMU 500 POKŁAD 203 3/4 PARTIA N. Dziękuję i pozdrawiam.
Co do drugiego twojego postu kolego MAĆKO to policz :: dojście z pod szybu na DOSCO 1200 M , zjeżdżasz pochylnią G 633 czyli jak piszecie D5 1200 m i dalej z buta 300 metrów bo niestety D6 jest nie do jazdy ludzi D 7 , D8, D9 nie są dopuszczone do jazdy ludzi więc generalnie jeżdzić nimi nie można D7,D8 i D9 to 2 tyś metrów (2 KM )no i ponad 600 metrów dojścia do okna ściany!! Ile Ci wychodzi razem bo mi ponad 4 KM !!!
Panowie tutaj zaczyna mi się podobać bardziej nasza rozmowa ale pisząc do kolegi o nicku MAĆKO to z całym szacunkiem dla CIEBIE ale nie ma wydobycia na partii Ł. Tak jak pisałem wydobycie jest z pokładu 203 3/4 to jest poziom 500 PARTIA " N " Poza tym ściany w tym poziomie zostało niewiele więc nie jest tak daleko jak na ścianę w poziomie 700 pokład 207 Dojście z dworca do kamiennej+ N 630 + 816 to w tym momencie jakieś 2 KM. Mam rację ?? Inaczej będzie jak zaabroją nową ścianę.
emeryt(pawulon) d6 było chwilowo nie dostępne do jazdy ludzi ze względu na dziurę w taśmie ,ale wszystko opanowane i można jeździć,to się nie napinaj,
emeryt jak w twoim poście czytam to zdanie, że partia Ł jest w poziomie 350 i tam nie ma wydobycia, to szlak mnie trafia, albo jesteś głupi albo się nie znasz, bo jest to rejon najbardziej rozjechany i przygotowany przez GRP 2,(następną ścianę można już zbroić) i tam podobną nie ma wydobycia, to skąd jedzie ten wegiel taśmami....... może to skarbnik sam napierdziela łopata i kilofem..
a sam wiesz jak to wygląda od naszej strony, wyjście z klaty, przekopem w stronę dosco,a potem taśmami na dół, w nogach dużo zostaje, ale nie ma tych twoich 4 km
emerycie, w pierwszym poście walnołeś gafe, ale poprawiłeś się w 2, co do dojścia z dworca zachodniego 4 do ściany, to masz race, bo jest sporo drogi, począwszy od dworca, poprzez wysokie bramki, pochylnia kamienna, pochylnia 630(nie ma jazdy dolną taśmą, ale robią), chodnik 847, 816 jak byk wychodzi ok 5km, jak Ścianowców woził FERIT,OD 847 było spoko, teraz tylko but, ale nasz spór nie toczy się o eły, tylko o twój pogląd na temat poziomu 700, więc podałem ci te taśmy które opisałem, a sam wie
Jak jesteś taki obeznany to policz w metrach ile wynosi w metrach dojscie z dworca osobowego w partii Ł do sciany w poziomie 500 i ile do sciany z dworca zach. 4 na 1 oddział na te jak to zowiesz chiny a wszystko się wyjaśni ,że najdalej mają ludzie z oddziału z nowo otwartej ściany właśnie ze wzgledu na brak transportu ludzi Czekam na twoją odpowiedż !!!!!!
Do elo elo : Jak może być D6 dopuszczone do jazdy ludzi skoro wsiadanie na górny pomost jest zamknięte. Gdyby nawet dopuszczona była jazda dolną taśmą na D6 to co to daje zejście na dół 270 m bo tutaj raczej chodzi o wyjscie z oddziału pod pochylnię czyli pokonanie sporych metrów w pionie Co do ciebie MAĆKO to brak mi słów baranie bo partia Ł to jest partia w poziomie 350 tam nie ma wydobycia, jest natomiast wydobycie w poziomie 500 na partii N czyli pod partią Ł poz 203 3/4.
emerycie, jak chcesz widzieć cepa, to spójrz w lustro, koledzy poniżej opisali ci jakie taśmy są dopuszczone do jazdy ludzi, a dla wtajemniczonych to i reszta taśm jest super do jazdy, pod samą ścianę dojadą, a GRP 3 od D9 ma tylko troszeczkę podreptać...A jak cepie jeden mówisz o dojściu 4 km, to pomyśl ile maja do pokonania inni górnicy z innego rejonu(Ł lub chiny) nie wspomnę o innych kopalniach. Także cepie jeden jak cię nogi bolą to się zwolnij z firmy, bo juz chyba lata nie te, a wnuki baw
d5 i d6 jest dopuszczone !
Emeryt oczywiście ze przenosnik z poziomu 350 jest dopuszczony do jazdy dla ludzi, nie wiem skad takie oburzenie z twojej strony....
DO KOLEGI MAĆKO : Tynie wiesz cepie co piszesz . Janiną żądzą takcy ludzie jak ty dlatego mają pracownicy takie dojście do pracy ,że muszą pieszo przejść 4 km licząc od szybu z poziomu 350. Napisz cepie ,które przenośniki są dopuszczone do jazdy ludzi !!!!!
kolego emerycie, jeździmy przenośnikami taśmowymi, które są oczywiście dopuszczone do jazdy ludzi, w jedną i drugą stronę, oszczędzając nasze nóżki, bo po przejściu na emeryturę, chcemy dalej pracować pod ziemią, oczywiście pod firmami, typu KPRGiBSz, SUG, oby tylko zdrówko dopisało do 67 latek, szczęść boże
A ja mam pytanie bardzo zasadnicze !! W jaki sposób pracownicy dostają się na miejsce pracy do tak odległego rejonu jakim jest pokład 207 skoro szyb jest tylko do poziomu 350 ?????? Dziękuję .
W dzisiejszych czasach to taki luxus ?
Wy tam na Janinie macie się jak pączki w maśle Kasa na koncie , auto w garażu wódka w lodówce