Należące w większości do samorządu Gliwic Śląskie Centrum Logistyki buduje piąty magazyn i rozbudowuje terminal kontenerowy - za ok. 75 mln zł. Dzięki inwestycjom powierzchnia magazynowa sięgnie tam 25 tys. m kw., a pojemność terminala - 3 tys. kontenerów.
Położone przy gliwickim porcie śródlądowym Śląskie Centrum Logistyki specjalizuje się w usługach logistycznych, m.in. przeładunkach, transporcie i magazynowaniu.
Jak poinformował PAP Robert Goc z Centrum, w środę podpisano tam wartą ok. 25 mln zł umowę na budowę piątej hali magazynowej o powierzchni 10 tys. m kw - wraz z pomieszczeniami biurowymi, infrastrukturą biurowo-socjalną, techniczną, drogową i torem kolejowym oraz urządzeniami przeładunkowymi.
Nowy obiekt będzie miał charakter bimodalny (będzie mógł obsługiwać transport drogowy i szynowy). Będzie przeznaczony do składowania i przeładunków towarów przewożonych koleją, jak wyroby przemysłu papierniczego, chemicznego (w tym nawozy sztuczne), meble czy AGD. Jego infrastruktura ma umożliwiać obsługę składów pociągów i grup wagonów. Uzupełnieniem oferty ma być dystrybucja samochodowa do finalnych odbiorców.
Termin rozpoczęcia budowy przewidziany jest na wrzesień br., a oddanie inwestycji - na 31 maja 2016 r. Żeby powstał nowy obiekt, konieczne jest wyburzenie jednego ze starszych, mniejszych magazynów.
Równocześnie z budową magazynu prowadzona jest warta 50 mln zł rozbudowa terminala kontenerowego (obsługiwanego przez firmę PCC Intermodal). Jego powierzchnia operacyjna wzrośnie z 3 hektarów do 5 hektarów, a zdolności składowe z 1,7 tys. TEU (równoważność 20-stopowych kontenerów) do 3 tys. TEU.
Od października br. przeładunki kontenerów w terminalu będą się odbywały dwoma suwnicami bramowymi (dotąd wykorzystywano tam tylko samojezdne układarki kontenerów, tzw. reach stackery).
Spółka Śląskie Centrum Logistyki obsługuje m.in. gliwicki port rzeczny, kolejowy i drogowy terminal przeładunkowy oraz magazyny i biura. Należy w ponad trzech czwartych do samorządu Gliwic, mniejszościowi akcjonariusze to m.in. DB Schenker Rail Polska oraz OT Logistics.
Od 2004 r. firma wydała na inwestycje infrastrukturalne ponad 44 mln zł, z czego ok. 36 mln zł kosztowały cztery poprzednie hale, a 8 mln zł - kolejowy terminal kontenerowy.
Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.