REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTAC./NIEROTAC. STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA370x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - TOP]
5 maja 2015 14:54 Polska Agencja Prasowa 1.7 tys. odsłon

TVN: wysokie wpływy z reklam

Oglądalność głównego kanału TVN na początku sezonu wiosennego była na poziomie 14,1 proc. w komercyjnej grupie docelowej oraz 16,3 proc. w grupie miejskiej
fot: Andrzej Bęben/ARC

Przychody TVN w I kw. 2015 r. wzrosły o 3,6 proc. - do 363 mln zł; to zasługa głównie wzrostu przychodów z reklam oraz dobrych wyników oglądalności na początku sezonu wiosennego - poinformował na wtorkowej (5 maja) konferencji prasowej prezes TVN Markus Tellenbach.

Przychody z reklam w pierwszym kwartale 2015r., według deklaracji prezesa i dyrektora generalnego TVN, Markusa Tellenbacha, wzrosły o 4,5 proc., czyli o ok. 13 mln zł. Zrekompensowały one koszty operacyjne w tym samym okresie, związane z inwestycjami w wiosenną ramówkę stacji, które były większe o 3,2 proc. Dzięki temu TVN odnotował dodatni wpływ w wysokości 47 mln zł. Dla porównania, w I kw. 2014r. stacja miała stratę w wysokości 76 mln zł.

Tellenbach zaznaczył, że dobry wynik w pierwszym kwartale jest powiązany również z wynikami operacyjnymi we wszystkich obszarach. Zwrócił też uwagę, że oferta programowa głównego kanału TVN zdominowała rynek oglądalności na początku sezonu.

- Ramówka głównego kanału pokonała konkurencję, znacznie przewyższając wyniki Polsatu i TVP1 - dodał Tellenbach.

Zaznaczył, że oglądalność głównego kanału TVN na początku sezonu wiosennego była na poziomie 14,1 proc. w komercyjnej grupie docelowej oraz 16,3 proc. w grupie miejskiej.

Według deklaracji prezesa TVN, wzrosła również oglądalność kanałów tematycznych - z 8,7 proc. w ostatnim kwartale 2014 r. do 9,1 proc. w omawianym okresie. O 30 proc. wzrosły również przychody z usług premium, co - jak poinformowano - było efektem poprawy warunków cenowych i pozyskaniu czterech nowych kanałów zewnętrznych (TVS, Romance TV, power TV i Orange Sport). Dzięki temu TVN reprezentuje obecnie 44 kanały w obszarze sprzedaży reklamy.

- Te dodatkowe kanały generują nieco mniejszy wzrost. Są to kanały niszowe, ale o wysokiej jakości, w związku z czym poprawiliśmy konkurencyjność i atrakcyjność naszej oferty - dodał Tellenbach.

Największy procentowy wzrost w pierwszym kwartale br. TVN osiągnął w usługach online. Liczba odtwarzanych przez internautów materiałów TVN wzrosła na wiosnę o 62 proc. Przychody z działalności w tym obszarze wzrosły o 19 proc. Liczba materiałów wideo odtworzonych w sieci wyniosła 300 mln, a średni czas spędzony na korzystaniu z Playera TVN osiągnął 6,45 godz.

Grupa TVN w I kw. 2015 r. odnotowała również wzrost zasięgu kanałów nadawanych za pomocą naziemnej telewizji cyfrowej - oraz wzrost przychodów o 1 proc., głównie dzięki poprawie wyników finansowych kanałów TVN7 i TTV. "Podjęliśmy szereg działań mających na celu wsparcie TTV i TVN7 i jesteśmy przekonani, że możemy dalej wzmacniać ich dystrybucję" - dodał Tellenbach.

Z kolei przychody z kodowanych kanałów płatnej telewizji wzrosły o 6 proc., na co złożyły się: zwiększenie sprzedanego czasu reklamowego, jego bardziej atrakcyjne ceny dla kanałów TVN24, TVN Style i TVN Turbo. Poprawie uległy też wyniki spółek stowarzyszonych TVN. W porównaniu do analogicznego okresu 2014 r. niemal dwukrotnie wzrosły zyski platformy nC+ - z 7,5 do 14,4 mln zł. Przychody Onetu nieznacznie spadły - z 1,5 do 1,4 mln zł.

Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.

REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM]
Tagi
Więcej z kategorii
REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
REKLAMA 900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
Komentarze (0) pokaż wszystkie
  • QPDVJ
    user

REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
CZĘSTO CZYTANE
Trwa akcja ratownicza w kopalni Staszic-Wujek
25 listopada 2024
34.6 tys. odsłon
NAJPOPULARNIEJSZE - POKAŻ
NAJPOPULARNIEJSZE - POKAŻ
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - UNDER]