Przychody TVN w I kw. 2015 r. wzrosły o 3,6 proc. - do 363 mln zł; to zasługa głównie wzrostu przychodów z reklam oraz dobrych wyników oglądalności na początku sezonu wiosennego - poinformował na wtorkowej (5 maja) konferencji prasowej prezes TVN Markus Tellenbach.
Przychody z reklam w pierwszym kwartale 2015r., według deklaracji prezesa i dyrektora generalnego TVN, Markusa Tellenbacha, wzrosły o 4,5 proc., czyli o ok. 13 mln zł. Zrekompensowały one koszty operacyjne w tym samym okresie, związane z inwestycjami w wiosenną ramówkę stacji, które były większe o 3,2 proc. Dzięki temu TVN odnotował dodatni wpływ w wysokości 47 mln zł. Dla porównania, w I kw. 2014r. stacja miała stratę w wysokości 76 mln zł.
Tellenbach zaznaczył, że dobry wynik w pierwszym kwartale jest powiązany również z wynikami operacyjnymi we wszystkich obszarach. Zwrócił też uwagę, że oferta programowa głównego kanału TVN zdominowała rynek oglądalności na początku sezonu.
- Ramówka głównego kanału pokonała konkurencję, znacznie przewyższając wyniki Polsatu i TVP1 - dodał Tellenbach.
Zaznaczył, że oglądalność głównego kanału TVN na początku sezonu wiosennego była na poziomie 14,1 proc. w komercyjnej grupie docelowej oraz 16,3 proc. w grupie miejskiej.
Według deklaracji prezesa TVN, wzrosła również oglądalność kanałów tematycznych - z 8,7 proc. w ostatnim kwartale 2014 r. do 9,1 proc. w omawianym okresie. O 30 proc. wzrosły również przychody z usług premium, co - jak poinformowano - było efektem poprawy warunków cenowych i pozyskaniu czterech nowych kanałów zewnętrznych (TVS, Romance TV, power TV i Orange Sport). Dzięki temu TVN reprezentuje obecnie 44 kanały w obszarze sprzedaży reklamy.
- Te dodatkowe kanały generują nieco mniejszy wzrost. Są to kanały niszowe, ale o wysokiej jakości, w związku z czym poprawiliśmy konkurencyjność i atrakcyjność naszej oferty - dodał Tellenbach.
Największy procentowy wzrost w pierwszym kwartale br. TVN osiągnął w usługach online. Liczba odtwarzanych przez internautów materiałów TVN wzrosła na wiosnę o 62 proc. Przychody z działalności w tym obszarze wzrosły o 19 proc. Liczba materiałów wideo odtworzonych w sieci wyniosła 300 mln, a średni czas spędzony na korzystaniu z Playera TVN osiągnął 6,45 godz.
Grupa TVN w I kw. 2015 r. odnotowała również wzrost zasięgu kanałów nadawanych za pomocą naziemnej telewizji cyfrowej - oraz wzrost przychodów o 1 proc., głównie dzięki poprawie wyników finansowych kanałów TVN7 i TTV. "Podjęliśmy szereg działań mających na celu wsparcie TTV i TVN7 i jesteśmy przekonani, że możemy dalej wzmacniać ich dystrybucję" - dodał Tellenbach.
Z kolei przychody z kodowanych kanałów płatnej telewizji wzrosły o 6 proc., na co złożyły się: zwiększenie sprzedanego czasu reklamowego, jego bardziej atrakcyjne ceny dla kanałów TVN24, TVN Style i TVN Turbo. Poprawie uległy też wyniki spółek stowarzyszonych TVN. W porównaniu do analogicznego okresu 2014 r. niemal dwukrotnie wzrosły zyski platformy nC+ - z 7,5 do 14,4 mln zł. Przychody Onetu nieznacznie spadły - z 1,5 do 1,4 mln zł.
Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.