REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTAC./NIEROTAC. STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA370x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - TOP]
17 października 2014 10:56 Prezentacja 3 tys. odsłon

Transport: PKP Cargo wzmacnia się...

PKP CARGO obsługuje połączenia praktycznie na terenie całych Czech i Słowacji, w tym najdłuższe trasy tranzytowe
fot: Marek Stefanek

Czeski regulator dopuścił do ruchu spalinowe lokomotywy PKP CARGO serii ST44. To już szósty typ lokomotyw, którymi polski przewoźnik może wjechać do Czech. Może ich używać również na Słowacji. Maszyny będą rezerwą dla elektrycznych wielosystemowych Siemensów. PKP CARGO, drugi w Unii Europejskiej kolejowy przewoźnik towarowy, konsekwentnie buduje pozycję na rynkach za naszą południową granicą.

PKP CARGO obsługuje połączenia praktycznie na terenie całych Czech i Słowacji, w tym najdłuższe trasy tranzytowe.

- Przygotowujemy kolejne lokomotywy mogące wjechać na tory poza granicami Polski, by móc odpowiedzieć na zapotrzebowanie na nasze usługi. Bardzo dobrym rozwiązaniem jest przystosowanie już posiadanych maszyn do jazdy po zagranicznych torach. W ten sposób już szósty typ lokomotywy z parku PKP CARGO może wjechać do Czech i na Słowację. Niebawem ogłosimy też przetarg na lokomotywy wielosystemowe, którymi realizujemy znacznie dłuższe trasy. Chcemy w ten sposób stale zwiększać udział PKP CARGO w zagranicznych rynkach - mówi Wojciech Derda, członek zarządu PKP CARGO ds. operacyjnych.

Pod względem przewozów kolejowych czeski i słowacki rynek są nastawione głównie na tranzyt. Czechy mają jedną z najlepiej rozwiniętych sieci kolejowych w Europie, na każde 100 km kw. przypada tam 12 km torów. Jest to prawie dwukrotnie więcej niż w Polsce (6,7 km na 100 km kw.). W 2012 r. na terenie Czech przewieziono koleją łącznie 83 mln t towarów, wykonując pracę przewozową o wielkości ponad 14 mld tonokilometrów. Ponad 60 proc. tych przewozów stanowił transport surowców energetycznych. Duży udział w rynku czeskim mają też przewozy rud metali oraz koksu i produktów ropopochodnych, które stanowiły w tym okresie odpowiednio 7,3 proc. i 5,5 proc. wszystkich przewozów. Największym przewoźnikiem towarowym w Czechach jest narodowy CD Cargo, z prawie 80-procentowym udziałem w rynku. Drugim przewoźnikiem pod względem masy jest prywatna spółka AWT, której przejęciem jest zainteresowane PKP CARGO. Udział AWT w rynku to ok. 8 proc.

Pozycja PKP CARGO w Czechach i na Słowacji może zostać wzmocniona przez przejęcia lokalnych przewoźników. We wrześniu PKP CARGO podpisało list intencyjny, gwarantujący wyłączność na negocjacje w sprawie potencjalnego nabycia wspomnianej spółki AWT, zarejestrowanego w Holandii przewoźnika kolejowego operującego głównie w Czechach. Firma realizuje przewozy kolejowe m.in. w Słowenii, Rumunii, Bułgarii oraz Chorwacji.

Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.

REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM]
Tagi
Więcej z kategorii
Aktualności powiązane
REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
REKLAMA 900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
Komentarze (0) pokaż wszystkie
  • JNEIP
    user

REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
CZĘSTO CZYTANE
Górników w kopalni będzie o połowę mniej. Dokąd trafią?
19 grudnia 2024
34 tys. odsłon
NAJPOPULARNIEJSZE - POKAŻ
NAJPOPULARNIEJSZE - POKAŻ
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - UNDER]