Na warszawskim Lotnisku Chopina oddano do użytku nową płytę postojową i drogę kołowania. Dzięki temu lotnisko chce zapewnić lepszą obsługę dużych samolotów transportowych.
- Nowa droga kołowania jest przedłużeniem istniejącej głównej drogi kołowania na Lotnisku Chopina, położonej równolegle do dłuższej drogi startowej. Umożliwia lepszą organizację ruchu naziemnego w południowej części lotniska i zwiększa bezpieczeństwo samolot lądujących od strony Piaseczna - powiedział PAP rzecznik lotniska Przemysław Przybylski.
Nowa powierzchnia postojowa zlokalizowana jest tuż obok płyty cargo w południowej części lotniska. Płyta jest w stanie pomieścić trzy statki powietrzne kodu F (np. An-124 Rusłan) lub sześć samolotów kodu C (Boeing 737 lub Airbus A320). W ramach projektu budowy płyty przebudowany został również wschodni odcinek drogi patrolowej wokół lotniska. Generalnym wykonawcą robót była firma Budimex.
Zdaniem Przybylskiego, inwestycje w warszawskim porcie pozwolą na zwiększenie potencjału lotniska w obsłudze dużych samolotów transportowych - Boeing 767, Boeing 747, MD-11.
Trwa przebudowa kolejnych płyt postojowych w północnej części lotniska oraz poszerzenie płaszczyzny odlodzeniowej. W listopadzie ma się zakończyć się budowa drugiej dużej płaszczyzny do odladzania w południowej części lotniska. Nowa płyta będzie zlokalizowana w tak, aby samolot po przejściu procedury odladzania i ewentualnego zabezpieczenia przeciwoblodzeniowego mógł jak najszybciej wystartować.
Lotnisko Chopina jest największym portem lotniczym w Polsce. Obsługuje ruch rozkładowy, czarterowy, General Aviation (prywatne samoloty) oraz cargo. W 2013 r. port obsłużył ponad 10,6 mln pasażerów.
Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.