Problemy prawa geologicznego i górniczego w aspekcie eksploatacji maszyn i urządzeń górniczych będą tematem konferencji, którą w piątek, 19 września, organizuje w Katowicach Górnicza Izba Przemysłowo-Handlowa.
Głos zabiorą m.in. eksperci z Wyższego Urzędu Górniczego. O stanie bezpieczeństwa w kopalniach węgla kamiennego w zakresie maszyn i urządzeń górniczych mówić będzie Józef Koczwara, dyrektor Departamentu Energomechanicznego WUG.
Problemy eksploatacji maszyn i urządzeń budowy przeciwwybuchowej w świetle projektów rozporządzeń do Prawa geologicznego i górniczego omówi Mirosław Krzystolik, zastępca dyrektora Departamentu Energomechanicznego. Spodziewane jest również wystąpienie Mirosława Koziury, prezesa Wyższego Urzędu Górniczego.
Uczestnicy konferencji omówią także problem jazdy ludzi na przenośnikach taśmowych w oparciu o doświadczenia zebrane przez specjalistów z Tauronu Wydobycie oraz kwestie poprawy bezpieczeństwa pracy w wyniku zastosowania innowacyjnych urządzeń, opracowanych przez polskich konstruktorów. Głos zabierze ponadto Janusz Olszowski, prezes Górniczej Izby Przemysłowo-Handlowej.
Debata odbędzie się w ramach branżowego programu promocji maszyn i urządzeń górniczych Ministerstwa Gospodarki.
Jeśli chcesz mieć dostęp do artykułów z Trybuny Górniczej, w dniu ukazania się tygodnika, zamów elektroniczną prenumeratę PREMIUM. Szczegóły: nettg.pl/premium. Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.
Spotkać się, pogadać w jakims hotelu ( zawsze w tym samym gronie prominentów), potem zjeść darmowy obiad i do widzenia. No, jeszcze sie wypowie dla prasy ten i tamten, zeby sobie zrobić reklame. Co z tych wszystkich konferencji wynika? Nic czyli g..o. Po co rząd i UE daje pieniadze na takie imprezy?
Oczywiście zaś o bezpieczeństwie malućkich bydom godać Ci wielcy, kierzy mają "najwięcej" doświadczenia .... Niech się lepiyj przeblekom za niziołków i zjadom na dół obejrzeć jak to wyglondo :))) Niech pofedrujom cołko szychta we ścianie i z załogą pędem (taśmami) zjadom - bezpiecznie - taśmami na dworzec, co by zjechać pod szyb. A jak się kiery spóźni - to niech dupie piechty 3-4 km.
I po co komu ta wiadomość? Od dwóch tygodni jest szlaban, bo miejsc brak na udział w sympozjum. Obudźcie się w tym nettg!