REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTAC./NIEROTAC. STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA370x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - TOP]
23 kwietnia 2014 16:35 Polska Agencja Prasowa 1.4 tys. odsłon

72 proc. podatników chce przekazać 1 proc. podatku

Według KPMG o 4 pkt proc. zmniejszyła się natomiast liczba osób składających zeznania podatkowe bezpośrednio w urzędzie skarbowym. W ten sposób chce się rozliczyć 60 proc. podatników, zaś 12 proc. zamierza wysłać deklarację pocztą
fot: Andrzej Bęben/ARC

72 proc. podatników chce przekazać 1 proc. podatku na organizacje pożytku publicznego, a 28 proc. deklaruje chęć rozliczenia się przez internet - wynika z opublikowanych w środę wyników badania KPMG "Roczne zeznanie podatkowe Polaków - PIT 2013".

"Obserwujemy, że chęć przekazywania 1 proc. podatku na rzecz organizacji pożytku publicznego rośnie wraz z uzyskiwanym dochodem na rękę. Osoby zarabiające do 1,5 tys. zł netto miesięcznie zdecydowanie rzadziej decydują się na przekazanie 1 proc. swojego podatku. Wynikać to może z faktu, iż 1 proc. podatku przy niższych zarobkach stanowi mniej znaczącą kwotę niż przy wyższych dochodach" - powiedział cytowany w komunikacie partner, szef zespołu ds. PIT w KPMG w Polsce Andrzej Marczak.

Dla porównania, 86 proc. podatników zarabiających 3001-4500 zł zadeklarowało, że przekaże 1 proc. podatku i 91 proc. podatników zarabiających ponad 4501 zł.

Z badania wynika, że z roku na rok rośnie liczba osób składających deklaracje przez internet. W 2014 r. chęć takiego rozliczenia zgłosiło 28 proc. podatników (o 6 pkt proc. więcej niż w ubiegłym roku). Oznacza to, że w tym roku liczba podatników rozliczających się przez system e-Deklaracje może po raz pierwszy zbliżyć się do 5 milionów.

Według KPMG o 4 pkt proc. zmniejszyła się natomiast liczba osób składających zeznania podatkowe bezpośrednio w urzędzie skarbowym. W ten sposób chce się rozliczyć 60 proc. podatników, zaś 12 proc. zamierza wysłać deklarację pocztą.

Ankieta KPMG pokazała, że dla ponad połowy Polaków wypełnienie formularza PIT jest łatwe, niemniej 17 proc. uważa, że rozliczenie się z urzędem skarbowym jest trudne. Osoby z wyższym wykształceniem zdecydowanie częściej niż osoby z wykształceniem podstawowym oceniają wypełnienie formularza PIT jako łatwe.

- Pomimo tak licznej grupy osób oceniających rozliczenie z urzędem skarbowym jako łatwe, aż 39 proc. podatników nie wie, na jakim formularzu PIT rozliczać swoje dochody. Połowa podatników w całości zleca uzupełnienie formularza PIT komuś innemu - dodał Marczak.

Według KPMG 38 proc. podatników wypełnia swój PIT samodzielnie. Osoby korzystające z porad (13 proc. badanych) bądź zlecające całkowite wypełnienie formularza PIT (49 proc.) najczęściej wybierają pomoc księgowych (48 proc.), znajomych (44 proc.) oraz osób z rodziny (34 proc.). W porównaniu z rokiem ubiegłym spadła liczba osób korzystających z pomocy urzędników (o 4 punkty procentowe).

Poza tym ponad połowa podatników korzysta z dedykowanych programów komputerowych do przygotowania rocznego zeznania podatkowego PIT. W porównaniu z 2012 r. liczba takich podatników wzrosła ponad dwukrotnie (do 59 proc.). Według KPMG ma na to prawdopodobnie wpływ rosnąca liczba podatników rozliczających się przez Internet, a także wzrost poziomu informatyzacji społeczeństwa.

Jak podało KPMG badanie to zostało przeprowadzone metodą wywiadu telefonicznego w dniach 28-30 marca br. na reprezentatywnej próbie 1009 dorosłych Polaków, którzy muszą rozliczyć się z urzędem skarbowym za rok 2013. Do grupy badanych nie zaliczono osób, za które zeznanie podatkowe przygotowuje i składa ZUS lub pracodawca.

Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.

REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM]
Więcej z kategorii
Aktualności powiązane
REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
REKLAMA 900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
Komentarze (0) pokaż wszystkie
  • VDZKB
    user

REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
CZĘSTO CZYTANE
Górnicy z wyższymi flapsami jeszcze w tym roku
17 grudnia 2024
29.4 tys. odsłon
NAJPOPULARNIEJSZE - POKAŻ
NAJPOPULARNIEJSZE - POKAŻ
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - UNDER]