Do połowy lutego wójtowie, burmistrzowie, prezydenci miast oraz zarządy związków gmin muszą złożyć w Wojewódzkim Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Katowicach sprawozdania za rok 2013 zawierające informacje dotyczące odpadów opakowaniowych zebranych i przekazanych przez gminę.
Obowiązek ten nakłada na samorządy art. 35 ustawy z dnia 11.05.2001 roku z późniejszymi zmianami, o obowiązkach przedsiębiorców w zakresie gospodarowania niektórymi odpadami oraz o opłacie produktowej i depozytowej (Dz. U. 2001, poz. 639).
W sprawozdaniu należy zawrzeć następujące informacje:
• rodzaj i ilości odpadów opakowaniowych zebranych przez gminę (związek gmin) lub podmiot działający w ich imieniu,
• rodzaju i ilości odpadów opakowaniowych przekazanych przez gminę (związek gmin) lub podmiot działający w ich imieniu do odzysku i recyklingu,
• wydatków poniesionych na działania w pkt 1 i 2.
W sprawozdaniach, których druk można pobrać ze strony internetowej Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, znajduje się siedem rodzajów opakowań. Są to: opakowania z tworzyw sztucznych, opakowania z aluminium - o pojemności mniejszej od 300 l, opakowania z blachy białej i lekkiej, innej niż aluminium, opakowania z papieru i tektury, opakowania ze szkła gospodarczego (poza ampułkami), opakowania z materiałów naturalnych (drewna i tekstyliów) oraz opakowania wielomateriałowe.
Sprawozdanie za rok 2013 należy przekazać do Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Katowicach w terminie do 15 lutego bieżącego roku.
Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.