Węgiel produkowany przez polskie kopalnie coraz gorzej znosi konkurencję z surowcem importowanym z zagranicy, którego dystrybutorzy w szybkim tempie rozbudowują sieć handlową. Południowy Koncern Węglowy, chcąc ograniczyć ten niekorzystny trend, rozpoczął realizację polityki wspierania polskiego węgla.
Działania podejmowane przez PKW zawarte zostały w nowej strategii marketingowej spółki i nawiązują do wspólnej inicjatywy Ministerstwa Gospodarki oraz największych podmiotów produkujących i sprzedających polski węgiel, mającej na celu wypromowanie marki "Polski węgiel". W pierwszej kolejności Koncern wymienił nośniki reklamowe w postaci banerów i flag na wszystkich składach węglowych własnej sieci dystrybucyjnej. Teraz zawierają one nowe hasło reklamowe - "Polski węgiel dla Ciebie". Jest ono przewodnim hasłem Koncernu na wszystkich nośnikach promocyjnych, w tym także w reklamie medialnej.
- Promowanie marki "Polski węgiel dla Ciebie" to inicjatywa Południowego Koncernu Węglowego na promocję rodzimych produktów. Działania nasze i naszych przedstawicieli handlowych nastawione są w jeszcze większym stopniu na spełnianie oczekiwań klientów i poprawę wizerunku polskiego górnictwa - informuje Piotr Potoniec, dyrektor ds. marketingu i sprzedaży w PKW.
Aktualnie sieć handlowa Południowego Koncernu Węglowego liczy prawie 60 firm, dysponujących ok. 160 punktami sprzedaży w całym kraju. To właśnie składy węgla są miejscem, gdzie kampania na rzecz polskiego surowca jest szczególnie widoczna. Kolejny jej etap zakłada start internetowej platformy informacyjnej www.polskiwegieldlaciebie.pl, uruchomienie profilu na najpopularniejszym portalu społecznościowym, akcję reklamową zachęcającą do zakupów polskiego węgla w mediach, wydanie folderów promocyjnych, wprowadzenie opakowań do konfekcjonowania paliw węglowych z hasłem "Polski węgiel dla Ciebie", sprzedawanych w sieci handlowej PKW, wreszcie system informacji wizualnej w punktach obsługi klienta.
Południowy Koncern Węglowy ma w zanadrzu wiele atutów, aby skutecznie poprowadzić tego typu kampanię, w tym najważniejszy - bogatą ofertę węgla. Spółka sukcesywnie zwiększa produkcję paliwa węglowego JARET, przeznaczonego do kotłów retortowych, a także ekogroszku JARET PLUS, będącego wysokokalorycznym paliwem produkowanym na bazie sortymentów JARET i groszek.
- Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom klientów, stale rozszerzamy sieć handlową na terenie kraju. Działamy tradycyjnie w Polsce południowej i środkowej, ale nie zapominamy o północy, gdzie coraz częściej pojawia się konkurencyjny węgiel zagraniczny, dostarczany do naszego kraju poprzez porty - zwraca uwagę Piotr Potoniec.
Jeśli chcesz mieć dostęp do artykułów z Trybuny Górniczej, w dniu ukazania się tygodnika, zamów elektroniczną prenumeratę PREMIUM. Szczegóły: nettg.pl/premium. Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.