PARTNERZY:
PATRONATY:

REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTAC./NIEROTAC. STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA370x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - TOP]
5 października 2013 08:54 Trybuna Górnicza : : autor: Anna Zych 2,806 odsłon

Trudny romans węgla z węglarką

Stacja załadowcza w ruchu Bobrek kopalni Bobrek-Centrum czeka na wagony
fot: Jarosław Galusek/ARC

Wygląda na to, że hasło "tiry na tory", lansowane przez polskich ekologów i sporą część działaczy samorządowych, trzeba na razie odłożyć na półkę. Wczesnojesienna zapaść na kolejowych szlakach przewozowych powoduje, że coraz większa rzesza polskich przedsiębiorców decyduje się na skorzystanie z pewniejszego w tych warunkach taboru samochodowego. Po podobne rozwiązania sięgają producenci węgla, choć w tym przypadku, ze względu na tonaż przewozów, zamiana wagonu na naczepę nie jest tak prosta i oczywista.

A o tym, że problemy z transportem węgla są bardziej dokuczliwe niż zazwyczaj, mówią - choć w różnej skali - wszyscy z nich.

Co na to PKP Cargo? Przewoźnik zadeklarował, że alokuje 75 maszynistów z rejonu południowego do śląskich zakładów spółki, zaangażuje dodatkowo 1200 węglarek oraz 150 lokomotyw i uzgodni z zarządcą linii uproszczone trasy objazdów. Tu docieramy do sedna sprawy, czyli remontów infrastruktury kolejowej na niesamowitą skalę. Prace prowadzone są na niemal 20 kluczowych dla przewozów węgla liniach, z których korzysta PKP Cargo.

Na wniosek Kompanii Węglowej w rozwiązanie problemu włączyło się również Ministerstwo Transportu, które poleciło w połowie września br. zarządcy infrastruktury kolejowej PKP PLK i głównemu przewoźnikowi PKP Cargo opracowanie i wdrożenie planu działań, mających na celu usprawnienie przewozów węgla.

- Zakładamy, że straty spowodowane brakiem wagonów zostaną odrobione w październiku i listopadzie - deklaruje Zbigniew Madej, rzecznik Kompanii Węglowej.

A węgiel cierpliwie czeka na zwałach...

Jeśli chcesz mieć dostęp do artykułów z Trybuny Górniczej, w dniu ukazania się tygodnika, zamów elektroniczną prenumeratę PREMIUM. Szczegóły: nettg.pl/premium. Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.

REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM]
Więcej z kategorii
REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
REKLAMA 900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
Komentarze (3) pokaż wszystkie
  • doc. 5 października 2013 22:28:54
    Profile Avatar

    No to do kompletu, zapaść na kolei, korki na drogach, zniszczone nawierzchnie i koło się zamyka, pytanie czy ktoś jeszcze w tym kraju nad czymś panuje?

  • mma 5 października 2013 22:19:28
    Profile Avatar

    Gratulacje ! No to nasza nieoceniona Anna Zych znalazła winowajcę zapaści górnictwa i milionowych ton zwałów węgla, który zamiast pod ziemią leży na powierzchni. PKP Cargo ! A fe, nieładnie PKP.. Ciekawe czy ruski węgiel jeździ po jakichś innych torach ? Pewnie szerokich, które nie potrzebują remontów. Bez problemów wjeżdża do nas bo jest tańszy. Brawo Pani Anno ! Gdyby jednak to nie było PKP Cargo zawsze można zrzucić na pogodę albo coś podobnego. Przecież nie jest możliwe że górnictwo jest winne same sobie.

  • piotrysz 5 października 2013 20:15:42
    Profile Avatar

    Gdyby w 1989 roku zaczęto budować tylko po 120 mb nowych torów dziennie, to do dziś mielibyśmy co najmniej dwie nowe magistrale NS i EW... wnioski niech każdy wyciągnie sobie sam

  • WZMHO
    user

REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
CZĘSTO CZYTANE
Górniczy związkowcy zwrócili się do minister przemysłu
16 kwietnia 2024
13,607 odsłon
NAJPOPULARNIEJSZE - POKAŻ
NAJPOPULARNIEJSZE - POKAŻ
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - UNDER]