Fundacja Świętego Mikołaja i Fortum Power and Heat Polska dofinansują wyjazdy wakacyjne uczniom ze szkół w Bytomiu, Częstochowie i Wrocławiu. Każdy z laureatów konkursu "Energetyczne wakacje z Fortum" otrzyma 1000 zł na obóz edukacyjno-sportowy.
- Jednym z celów przyświecających Fundacji Świętego Mikołaja jest wspieranie młodzieży, która ze względu na trudną sytuację życiową nie ma możliwości rozwijania swoich talentów i pasji. Dzięki konkursowi "Energetyczne wakacje z Fortum" pomagamy zdolnym uczniom także po zakończeniu roku szkolnego. W nagrodę za świetne wyniki w nauce nasi laureaci będą uczestniczyć podczas letnich wyjazdów w zajęciach edukacyjno-sportowych, np. kursach szermierki czy zawodach piłkarskich - informuje Elżbieta Doroszewska z Fundacji Świętego Mikołaja.
Przypomnijmy, że Fortum Power and Heat Polska w semestrze letnim 2012/2013 ufundowała 11 stypendiów dla wyróżniających się uczniów z województwa śląskiego i dolnośląskiego w ramach programu "Stypendia św. Mikołaja".
Stypendia może ufundować każdy, kto chce pomóc młodym, zdolnym osobom, w trudnej sytuacji materialnej. Stypendystami mogą zostać uczniowie, których szkoła zgłosi się do programu i podpisze umowę z Fundacją. Udział w programie jest bezpłatny i mogą wziąć w nim udział szkoły podstawowe, gimnazjalne i ponadgimnazjalne. Wnioski uczniów ocenianie są przez powołane w szkołach komisje stypendialne na podstawie trzech kryteriów - naukowego, dochodowego i zaangażowania społecznego. Wysokość stypendium ustalana jest przez komisję i wynosi od 100 do 500 zł miesięcznie. Stypendium przyznawane jest na pięć miesięcy. Każdy z uczniów ma obowiązek rozliczenia się z otrzymanego wsparcia na koniec semestru.
Fundacja Świętego Mikołaja od jedenastu lat organizuje społeczne i kulturalne kampanie reklamowe. Najważniejsze akcje organizacji to:
• "Grunt to rodzina" - od 2004 r. Fundacja szerzy ideę rodzicielstwa zastępczego;
• "Stypendia św. Mikołaja" - celem projektu jest zbiórka pieniędzy na stypendia dla zdolnych uczniów, których sytuacja finansowa uniemożliwia dalszą edukację, rozwijanie talentów i umiejętności;
• "Dzień papieski" - we współpracy z Fundacją "Dzieło Nowego Tysiąclecia";
• "Mama w pracy" - celem inicjatywy jest zwiększenie świadomości społecznej dotyczącej sytuacji matek na rynku pracy. W ramach projektu organizowany jest konkurs dla firm przyjaznych mamom...
Dotychczas Fundacja zrealizowała m.in. 34 ogólnopolskie kampanie społeczne. Zebrała 36 mln zł zebranych na cele społeczne i charytatywne... W 2005 roku otrzymała nagrodę Pro Publico Bono w kategorii ochrony zdrowia, pomocy społecznej i charytatywnej za najlepszą inicjatywę obywatelską.
Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.