REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTAC./NIEROTAC. STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA370x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - TOP]
12 marca 2013 15:07 Polska Agencja Prasowa 1.5 tys. odsłon

Śląskie: ponad 4 mln krajowych turystów w ubiegłym roku

Z atrakcji turystycznych Śląskiego skorzystało w ubiegłym roku ponad 4 mln mieszkańców regionu i innych województw, rok wcześniej było to 3,4 mln osób. W 2012 r. turyści krajowi wydali w woj. śląskim 4,2 mld zł - podała we wtorek (12 marca) Śląska Organizacja Turystyczna.

Z danych ŚOT wynika, że Śląskie jest z roku na rok coraz popularniejsze. Jego atrakcje doceniają sami mieszkańcy, którzy coraz chętniej spędzają urlop blisko domu. W 2010 r. tę formę wypoczynku wybrało 665 tys. mieszkańców Śląskiego, rok później już 1,4 mln, a w roku 2012 prawie - 1,8 mln. Podobna tendencja jest wśród turystów z innych województw. Ich liczba także wzrastała - z 1,7 mln w 2010 r. do ponad 2,4 mln w ubiegłym roku.

- To bardzo dobre wyniki, stawiające nasze województwo w czołówce najchętniej odwiedzanych regionów w kraju. Coraz więcej Polaków przestaje kierować się stereotypami, wybierając atrakcyjne miejsca bez względu na ich lokalizację - powiedziała Agnieszka Sikorska, dyrektor biura ŚOT. Na zlecenie organizacji wykonywane są coroczne badania ruchu turystycznego.

Choć liczba turystów indywidualnych wciąż rośnie, śląskie słynie przede wszystkim z turystyki grupowej. Najliczniejszą stanowią grupy szkolne - aż 65 proc. wszystkich. Są to przede wszystkim uczniowie z woj. śląskiego (86 proc.), ale też z Małopolski, Opolszczyzny i Dolnego Śląska.

Według badań wydłuża się również czas podróży mieszkańców województwa po regionie.

Dla ŚOT niepokojący jest niezbyt wysoki - i coraz niższy - stopień zadowolenia z wypoczynku. Takie odczucia miała w 2012 r. jedna trzecia podróżujących po regionie mieszkańców Śląskiego. W grupie przyjeżdżających z innych regionów Polski niezadowolonych było 8 proc. turystów.

- Nie zapytaliśmy wprost, dlaczego tak się dzieje, na pewno zrobimy to w najbliższym badaniu. Wydaje się, że turyści spoza regionu są zadowoleni z pobytu w Śląskiem, bo - często kierując się stereotypami - być może nie spodziewają się tutaj zobaczyć "nie wiadomo czego" i rzeczywistość zaskakuje ich. Niezadowolenie mieszkańców województwa wynika zapewne z porównania śląskich atrakcji z tym, co widzieli w innych miejscach. Być może wynika to też ze stale rosnących wymagań klientów, niedostatków bazy turystycznej, obsługi czy cen - wskazała Sikorska.

Badania ruchu turystycznego na zlecenie Śląskiej Organizacji Turystycznej wykonała firma ARC Rynek i Opinia. Raport można pobrać z www.silesia-sot.pl. Badanie nie dotyczyło turystów zagranicznych. Jak podaje ŚOT, ich liczba od lat utrzymuje się na podobnym poziomie, ok. 600 tys. osób rocznie.

Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.

REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM]
Tagi
Więcej z kategorii
Aktualności powiązane
REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
REKLAMA 900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
Komentarze (0) pokaż wszystkie
  • SZATW
    user

REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
CZĘSTO CZYTANE
Ministerstwa, prezesi i związkowcy będą rozmawiać o kopalni
4 lutego 2025
11.8 tys. odsłon
NAJPOPULARNIEJSZE - POKAŻ
NAJPOPULARNIEJSZE - POKAŻ
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - UNDER]