Już 135 zgłoszeń o naruszeniu przepisów BHP w zakładach górniczych przekazano do Wyższego Urzędu Górniczego za pośrednictwem tzw. górniczego telefonu zaufania.
Zgłoszenia (numer: 32/736 17 49) odbierają dyspozytorzy Wyższego Urzędu Górniczego.
- Najczęściej ludzie dzwonią anonimowo, ale wbrew pozorom wcale nierzadko przedstawiają się z imienia i nazwiska, zastrzegając te informacje do naszej wiadomości - wyjaśnia Andrzej Kozłowski, jeden z ośmiu dyspozytorów WUG.
Informacje przekazywane interwencyjnym telefonem najczęściej dotyczą naruszeń przepisów BHP. Do WUG dzwonią także i ludzie nie będący górnikami. Ci najczęściej narzekają na szkody górnicze i żądają jak najszybszej interwencji.
- Górniczy telefon zaufania jest kanwą poszukiwania nowych sposobów przeciwdziałania wypadkom przy pracy w górnictwie - podkreśla Jolanta Talarczyk, rzeczniczka prezesa WUG.
O nieprawidłowościach informować można nie tylko poprzez telefon, ale także mailem lub klasycznym, wysyłanym w kopercie, listem (bhp.uwagi@wug.gov.pl;WUG, ul. Poniatowskiego 31, 40-055 Katowice).
Przypomnijmy, że telefon interwencyjny uruchomiono w połowie stycznia 2011 r.
Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.