Strategia ekspansji Grupy Kopex na rynkach międzynarodowych ma się opierać na dwóch filarach: rozwoju i doskonaleniu maszyn i urządzeń oraz kompleksowości oferty.
- Polska jest już dla nas za mała i musimy się rozwijać na rynkach zagranicznych. I to robimy. Takie kraje jak Chiny, Indonezja, czy Australia w sposób bardzo dynamiczny zwiększają wydobycie węgla. Inne - myślę o Rosji, Indiach, czy RPA - planują coraz większą dynamikę wzrostu wydobycia. Dlatego nasza strategia zakłada rozwój na rynkach krajów, które wymieniłem - powiedział Krzysztof Jędrzejewski, prezes Kopeksu, który przedstawił założenia strategii.
- Pierwszy element zakłada rozwój i udoskonalanie oferowanych maszyn i urządzeń. Mam przede wszystkim na myśli wzrost ich efektywności i bezpieczeństwa użytkowania. Istotnym trendem, szczególnie widocznym w ostatnich latach, jest rozwój sterowania i automatyzacji tych urządzeń, z coraz większym udziałem elektroniki. Naszą strategie rozwoju produktów chcemy przede wszystkim oprzeć na projektowaniu w oparciu o własną dokumentacje i własne rozwiązania techniczne, czemu służy dobre zaplecze inżynieryjno-projektowe - tłumaczy prezes Kopeksu.
Jędrzejewski uważa, że szczególnie istotnym elementem tej ekspansji jest kompleksowość oferty, której ważnymi aspektami jest serwis i zapewnienie opieki w całym okresie eksploatacji.
- Drugim elementem globalnego rozwoju jest oferta w zakresie budowy kopalń. Na dziś jesteśmy już w stanie oferować ich budowę pod klucz. To jest kierunek gwarantujący duży sukces. Już możemy oferować badania geologiczne, budowanie scenariuszy finansowych, a następnie zaprojektowanie, zbudowanie i wyposażenie, aż po likwidację kopalni. - opisał Jędrzejewski.
Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.