Trwają prace przy realizacji zamówienia na dostawę obrabiarki typu UFB 125 N. Jej producent Rafamet do końca roku ma ją dostarczyć do chińskiej firmy Bombardier Sifang (Qingdao) Transportation Ltd. produkującej szybkie pociągi.
Chiński rynek, w tym także kolejowy, ma ogromny potencjał. Na infrastrukturę kolejową oraz towarzyszące temu inwestycje wydatkowane są pokaźne środki. Jednak wejście na ten rynek dla firm spoza Chin, nawet tych najbardziej renomowanych, wiąże się ze sporymi trudnościami. Wynikają one ze specyfiki funkcjonowania Państwa Środka, gdzie większość decyzji, w tym także biznesowych, podejmowanych jest centralnie.
UFB 125 N to trzecie zamówienie realizowane na chiński rynek.
- Jest to dwusuportowa tokarka specjalna sterowana numerycznie, przeznaczona do regeneracji profilu jezdnego kół stosowanych w pojazdach kolei dużych prędkości - mówi Krzysztof Pestkowski, kierownik sprzedaży w Rafamet SA.
Obrabiarka zapewnia wysokowydajną obróbkę zestawów kołowych z łącznym przekrojem wiórów nawet do 20 mm kw. spełniając jednocześnie wszystkie wymagania dotyczące dokładności uzyskiwanych powierzchni, co przy zastosowaniu napędu ciernego jest bardzo dobrym wynikiem. Zakontraktowana maszyna posiada wyposażenie, które zwykle jest dostarczane do tego typu obrabiarek, jak urządzenia do automatycznego pomiaru obrabianych zestawów, czy automatyczny system usuwania wiórów. Dodatkowo, na życzenie klienta, będzie wyposażona w układ płynnej regulacji docisku rolek napędowych.
Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.