Wytrzymują 15 ton nacisku na metr bieżący powierzchni. Skonstruowane są ze stalowego drutu o grubości 3 milimetrów. W australijskich i afrykańskich kopalniach siatki tego typu spełniają rolę obudowy. W kopalniach odkrywkowych na całym świecie stabilizują skarpy, zabezpieczają ściany tuneli i wyrobisk w kopalniach podziemnych.
Systemy oparte o siatki stalowe, chroniące przed obrywami skalnymi, spływami gruzowymi, osuwiskami, spływami błotnymi, lawinami śnieżnymi oraz stabilizujące skarpy wykorzystywane są coraz powszechniej. W Polsce i w wielu krajach Europy, zabezpieczają infrastrukturę drogową.
Podczas XXXV Zimowej Szkoły Mechaniki Górotworu i Geoinżynierii w Wiśle, szwajcarscy goście z firmy Geobrugg zorganizowali niezwykłą prezentacje. Na stalowej linie zwisł ważący prawie jedną tonę samochód marki Fiat Siena. Następnie prezentowano wytrzymałość samej siatki przymocowanej do metalowych ram. Punktowy nacisk ciężaru trzech ton spowodował zaledwie niewielkie odkształcenia oczek, nie zdołał jednak zerwać drutu.
- W kopalniach w Australii, stalowe siatki doskonale zdają egzamin. Układa się je za pomocą specjalnych maszyn kotwiących - wyjaśniał Mirosław Mrozik, kierujący prezentacją.
Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.