Studenci Wydziału Architektury Politechniki Śląskiej w Gliwicach wezmą udział w konkursie na "Opracowanie projektu koncepcyjnego reprezentacyjnej strefy wejściowej do zabytkowych obiektów Elektrociepłowni w Zabrzu". Zwycięzca otrzyma nagrodę główną - 3 tysiące złotych, a na podstawie jego pracy, przeprowadzona zostanie rewitalizacja terenu oraz budynków należących do Elektrociepłowni. Inicjatorem konkursu i fundatorem nagród jest właściciel Elektrociepłowni w Zabrzu - koncern energetyczny Fortum.
- Dzięki tej współpracy zyskamy nie tylko wartościowy projekt, ale również wykorzystamy zaangażowanie i energię śląskich studentów. Biorąc udział w konkursie, będą mieli szansę zdobycia pierwszych zawodowych doświadczeń i realizacji własnego pomysłu - wyjaśnia Roman Jamiołkowski, rzecznik prasowy Fortum Power and Heat Polska.
Uczestnicy konkursu będą zobligowani do przeprowadzenia analizy obszaru opracowania wraz z otaczającym go kontekstem przestrzennym oraz stworzenia koncepcji przekształcenia obiektów, takich jak sala kinowa - w nowoczesne centrum biurowo-konferencyjne. Projekt ma uwzględniać historyczną specyfikę terenu, jego symboliczne, funkcjonalne i komunikacyjne znaczenie.
- Bardzo cieszymy się, że Fortum chce wykorzystać potencjał studentów Wydziału Architektury naszej uczelni. Wierzymy, że zwycięska koncepcja połączy zabytkowy charakter obiektu ze zwiększeniem jego funkcjonalności, rozpoczynając nowy etap w dziejach Elektrociepłowni Zabrze - podkreśla prof. Magdalena Żmudzińska-Nowak z Politechniki Śląskiej w Gliwicach.
Konkurs na opracowanie "projektu koncepcyjnego reprezentacyjnej strefy wejściowej zakładu" będzie rozstrzygnięty pod koniec obecnego semestru - wraz z wystawieniem ocen końcowych. Dodatkowo, poza nagrodą główną, komisja konkursowa wyróżni też dwie inne prace.
Inicjatywa, o której informujemy, jest pierwszym wspólnym przedsięwzięciem Fortum i Politechniki Śląskiej.
Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.