Logowanie do konta użytkownika
Konto użytkownika
Imię i nazwisko/nick
E-mail
Hasło
Powtórz hasło
Newsletter
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTAC./NIEROTAC. STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
NAJNOWSZE GALERIE
Mijają trzy lata od katastrofy w ruchu Zofiówka
5 maja 2021
Okrzeszyński worek węgla i uranu
3 maja 2021
Sztuczne dno „ósemki”
2 maja 2021
Święto na długie lata zagarnięte przez komunistów
1 maja 2021
Branża okołogórnicza może liczyć na pomoc
29 kwietnia 2021
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA370x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - TOP]
18 lutego 2019 Polska Agencja Prasowa

Podróż między stolicą Górnego Śląska i stolicą Małopolski ma trwać godzinę

Do połowy 2020 r. pojedziemy po obydwu torach między Katowicami a Krakowem z prędkością maksymalną do 120 km/h
fot: Maciej Dorosiński

Do połowy 2020 r. pojedziemy po obydwu torach między Katowicami a Krakowem - powiedział w poniedziałek, 18 lutego, minister infrastruktury Andrzej Adamczyk. Jak dodał, rok później maksymalna prędkość na tej linii wzrośnie do 160 km na godzinę.

Minister infrastruktury Andrzej Adamczyk w poniedziałek w Radiu Kraków był pytany o stan inwestycji kolejowych w Małopolsce, a w szczególności o szlak E30 na odcinku z Krakowa do Katowic, i opóźnienia na modernizowanej trasie, a także o to, czy uda się dotrzymać terminu jej ukończenia do końca 2020 r.

- Problemy były do 2016 r., kiedy jeszcze nie ruszyliśmy z tą inwestycją w sposób, jaki powinna przebiegać. Dzisiaj są pewne problemy na poszczególnych obiektach - nie na całości tej inwestycji - wyjaśnił minister.

- Problem polega na tym, że przed zimą nie zakończono pewnych robót i dlatego też można powiedzieć o dwóch, trzech miesiącach (opóźnienia), które zostaną nadrobione w sezonie budowlanym, który (jest) tuż przed nami - wyjaśnił.

- Mam zapewnienie od kolejarzy, że do połowy 2020 roku pojedziemy po obydwu torach między Katowicami a Krakowem, pociągi pojadą z maksymalną prędkością do 120 kilometrów na godzinę, natomiast do 2021 roku powinny zakończyć się wszystkie działania związane z certyfikowaniem tej linii, z dopuszczeniem do pełnego użytkowania i wówczas maksymalna prędkość pociągów wzrośnie do 160 kilometrów na godzinę - podkreślił Adamczyk.

W jego ocenie "te terminy nie są zagrożone, bo to są główne terminy, które determinują możliwość użytkowania tej linii przez wszystkich tych, którzy czekają na to już od lat". Przypomniał, że chodzi o osoby z aglomeracji śląskiej i krakowskiej, a "rzecz dotyczy 5 milionów mieszkańców".

Dzięki modernizacji pociągi będą mogły pokonać trasę między stolicami woj. małopolskiego i śląskiego w ciągu godziny. Szacowana wartość całego projektu wynosi ponad 2 mld zł.

 

Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.

Google-ad id 16
REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM]
Aktualności powiązane
REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
REKLAMA 900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
Komentarze (0) pokaż wszystkie
  • ESPNI
    user

REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
CZĘSTO CZYTANE
Kombajny kolosy - potężne, wydajne i rodzime
8 maja 2021
13504
Mijają trzy lata od katastrofy w ruchu Zofiówka
5 maja 2021
12139
Związkowcy zatwierdzają umowę społeczną dla górnictwa
6 maja 2021
10580
Kombajny olbrzymy w polskich kopalniach
4 maja 2021
7711
Załoga czechowickiej Silesii w nowej rzeczywistości
5 maja 2021
5835
Wiceprezesi Jastrzębskiej Spółki Węglowej wybrani
5 maja 2021
5798
Dłuższy byt nieczynnych kopalń
8 maja 2021
5360
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - UNDER]
Twoje urządzenie:
Partnerzy portalu