- Rząd uznaje budowę terminalu skroplonego gazu ziemnego (LNG) w Świnoujściu za zgodną ze strategicznym interesem Polski, a zwłaszcza postulatem dywersyfikacji źródeł i dróg dostaw gazu ziemnego oraz zapewnienia bezpieczeństwa energetycznego i gospodarczego państwa - czytamy w komunikacie CIR.
Rada Ministrów zobowiązała ministra skarbu do sprawowania kontroli nad terminalem.
- Kontrolę taką zapewni przekazanie większościowych udziałów w spółce Polskie LNG Sp. z o.o. (spółka córka PGNiG - PAP) do OGP Gaz-System SA, którego akcje w 100 proc. należą do Skarbu Państwa i który nie jest przeznaczony do prywatyzacji - wyjaśnia CIR.
- Rząd uznał za konieczne podjęcie kroków w celu kontynuowania w 2009 r. i latach kolejnych budowy nowego falochronu w zespole portów Szczecin-Świonoujście. Jego budowa jest inwestycją niezbędną do funkcjonowania terminalu gazu skroplonego - dodaje CIR.
W ubiegłą środę członek zarządu PGNiG Radosław Dudziński poinformował, że budowa terminalu w okolicy Szczecina może ruszyć najwcześniej w 2014 roku.
- W tej chwili mamy poślizg wynikający ze współpracy z administracją terenową. Dotyczy on wydania warunków środowiskowych dla terminalu LNG - wyjaśniał wówczas Dudziński.
Dokładny koszt inwestycji ma być znany na przełomie września i października, kiedy zakończy się przygotowywanie projektu technicznego.
Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.