PARTNERZY:
PATRONATY:

REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTAC./NIEROTAC. STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA370x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - TOP]
20 października 2011 14:12 : : autor: Be - nettg.pl 3,951 odsłon

Transport: kolej (najbardziej) ekologiczna

Unia Europejska będzie prowadzić działania na rzecz jednego spójnego europejskiego systemu kolei High Speed...
fot: ARC

Transport jest obecnie odpowiedzialny za około 30 proc. emisji CO2 w Unii Europejskiej. Z tego aż ponad 70 proc. pochodzi z transport drogowego. Tymczasem emisyjność transportu kolejowego mierzona jest na poziomie około 1 proc.

- Transport jest jedyną gałęzią gospodarki, gdzie nie udało się, jak do tej pory obniżyć emisji CO2. Wyzwaniem dla całej Unii Europejskiej są działania mające na celu redukcję emisji gazów cieplarnianych przy jednoczesnym dalszym rozwoju tej gałęzi gospodarki - mówił eurodeputowany Bogdan Marcinkiewicz podczas konferencji dotyczącej Europejskiej Kolei Dużych Prędkości zorganizowanej w ramach polskiej prezydencji UE w Brukseli.

Śląski deputowany przedstawił obszar, nad którym pracuje obecnie Komisja ITRE, by umożliwić realizację tych założeń. Chodzi przede wszystkim o propozycje zmian w dyrektywie 2003/96/WE dotyczącej opodatkowania produktów energetycznych i energii elektrycznej oraz dyskusji nad instrumentami dotyczącymi Białej Księgi ws. Transportu.

- Biała Księga bardzo poważnie traktuje transport kolejowy, nie tylko w odniesieniu do realizacji założeń redukcji emisji, ale także w odniesieniu do rozwoju sieci systemu kolei dużych prędkości w Europie, co jako członek Komisji ITRE i TRAN przyjmuję z zadowoleniem - wyjaśnił Marcinkiewicz. - Dążąc do osiągnięcia celów, które przed sobą stawiamy ważne jest tez stworzenie równych warunków konkurowania między poszczególnymi gałęziami transportu. Uwzględnienie wszystkich kosztów zewnętrznych generowanych przez transport drogowy w Dyrektywie o Eurowiniecie powinno być jednym z warunków dojścia do tego celu - tłumaczył europoseł Marcinkiewicz.

Oświadczył również, że jako przedstawiciel nowego kraju członkowskiego z zadowoleniem przyjmuje inicjatywę rządu polskiego stworzenia w Polsce systemu kolei H-S. Wyraził przekonanie, że ten projekt zostanie połączony z istniejącym już europejskim systemem kolei dużych prędkości i wszyscy obecni tu rozmówcy, reprezentujący różne gremia, będą prowadzić działania na rzecz jednego spójnego europejskiego systemu kolei High Speed!

Komisja Europejska ogłosiła w środę 19 października projekt rozporządzenia w sprawie nowego funduszu infrastrukturalnego Connecting Europe Facility (CEF) w kolejnym wieloletnim budżecie UE na lata 2014-20. Znajdzie się w nim 31,7 mld euro na transeuropejskie sieci transportowe, przy czym 21,7 mld euro będzie dostępne dla wszystkich 27 krajów UE, a 10 mld euro tylko dla krajów korzystających z Funduszu Spójności, czyli między innymi Polski.

Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.

REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM]
Więcej z kategorii
REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
REKLAMA 900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
Komentarze (0) pokaż wszystkie
  • KWVPN
    user

REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
CZĘSTO CZYTANE
Górniczy związkowcy zwrócili się do minister przemysłu
16 kwietnia 2024
13,606 odsłon
NAJPOPULARNIEJSZE - POKAŻ
NAJPOPULARNIEJSZE - POKAŻ
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - UNDER]